MS Windows
briani 27239
Napoleon /Freecell
Fra : Bjerring

Dato : 27-03-03 16:06

Kan nogen i gruppen give mig en forklaring på hvorfor jeg pludselig har fået
"kinesiske tegn" i den blå linie øverst på siden? Spillet starter godt nok
op, men når jeg bevæger markøren ned i arbejdsfeltet får jeg et timeglas, og
jeg kan ikke påvirke kortene.
Mvh
Niels

Fra : Matthiessen

Dato : 28-03-03 16:35

"Bjerring" <bjerring@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> op, men når jeg bevæger markøren ned i arbejdsfeltet får jeg et timeglas,

Prøv og fjerne spillene under tilføj fjern i kontrolpanel ( vælg
windows-komponenter)
Led i underkategorierne til tilbehør, og fjern spil / underholdning..

Tilføj dem så igen

/Anders

Fra : Erik Olsen

Dato : 29-03-03 17:47

Matthiessen wrote:
> [...]
> windows-komponenter)
> Led i underkategorierne til tilbehør, og fjern spil / underholdning..

Jeg har samme problem på en af mine maskiner, af- og geninstallation har
ikke hjulpet.

Andre bud?

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Leif Pedersen

Dato : 29-03-03 18:16

Så brug dog kabaler fra en anden producent end microsoft. Foreksembel her
fra
www.goodsol.com
det spil der er der i er meget bedre, bruger slv kaber der fra og der er
hele 560 af slagsen.

Hilsen
Anders

Fra : Erik Olsen

Dato : 29-03-03 19:17

Leif Pedersen wrote:
> Så brug dog kabaler fra en anden producent end microsoft. Foreksembel
> her fra

Det var ikke helt det jeg spurgte om.

Desuden er jeg nysgerrig efter at løse den fejl som må ligge et eller
andet sted. Napoleon virker nemlig fortrinligt med den oprindelige
installation af Windows 98, det har jeg fået bekræftet ved
geninstallation af maskinen i går.

Sådanne sager som grafikkortdriver, opdatering til IE6.0, evt. korrupte
systemfiler samt visse ændringer i system.ini er undersøgt uden at jeg
endnu har fundet en løsning.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Leif Pedersen

Dato : 29-03-03 22:43

> [...]
> endnu har fundet en løsning.
> Ja det ved jeg da godt og har faktisk aldrig brugt dem der er i windows og
det kommer jeg heller aldrig til.

Fra : Erik Olsen

Dato : 01-04-03 19:22

Erik Olsen wrote:

> [...]
> andet sted. Napoleon virker nemlig fortrinligt med den oprindelige
> installation af Windows 98, det har jeg fået bekræftet ved

Jeg har løst problemet. Igen fandt jeg et clou i en af ms-grupperne, se
citatet nedenfor (under mit navn).

Jeg startede med at lukke alle kørende programmer undtagen Explorer og
Systray, så virkede Napoleon. Jeg lukkede dem herefter et ad gangen og
fandt at når jeg lukkede "Em_exec", så kørte Napoleon. Det viste sig at
være museikonet i proceslinjen der lukkede. Jeg havde installeret en
nyere version af Logitec Mouseware, 9.75. Ved at "nedgradere" til
Mouseware løstes problemet fuldstændingt.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra indlægget i ms-gruppen citeres:

"A few causes of Solitaire, Free Cell, and other games failing:

- "It was a piece of software sent by my ISP (Freeserve) to upgrade my
account to AnyTime. If I press C/A/D and disable its ATdialler, FreeCell
works."

- "Free Cell was locking up until, by reading a message on this
Newsgroup. I turned off IMGICON.EXE on the Start Menu
(Control/Alt/Delete). By instruction from Iomega, after trying updated
download for the Iomega Zip drive, I did a search for IMGICON.EXE and
deleted it. All Works fine now."

- Please visit http://www.generation.net/~hleboeuf/solitair.htm

- General Protection Fault When Starting Microsoft Solitaire
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q237/9/00.asp

- Press Ctrl/Alt-Delete, click Point32 to highlight, and click End
Task. You may lose mouse acceleration and scrolling selections till you
reboot. Try using this method on other tasks running too till you find
the one that is causing the problem. 4dmain.exe file (Pilot Mouse
Program) is another.

- Solitaire Caused General Protection Fault in Module ...
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q234/4/30.asp

- Anti virus software conflicts. Firewalls.
Example:

"Have you also installed McAfee VirusScan's latest version?
Malfunctioning in Freecell and Solitaire is a known problem for them,
and they suggest a solution on their site."

- AVG does the same thing.. Disable before you start the game.

- Slow Spider Solitaire:

"If I open "Start",and then "Help" Spider Solitaire works fine. That
is I must run "Help" while I'm playing Spider Solitaire."

- Pop Up stoppers.

- Cookie Crushers.

- PGP.

- Mouse pointers.. Use default, or less-active pointers.

- DirectX or Graphics problem.. Run DXDiag to check for uncertified
drivers, etc.. Update drivers or disable some graphics features.

- You might press Ctrl/Alt-Delete and disable all programs except
Explorer and systray as a test. If Solitaire then works, use the
process of elimination to find out which software package is causing the
problem.

- IE 6.

- Iomega zipdisk program conflict with IE6. An article:

"..a post on here a couple of weeks ago that suggested that this has to
do with a Iomega Zip disk file that you have running. IMGICON.EXE This
is loaded from the StartUp folder as Zip Disk Icons. (or it was on my
PC) Hit Ctrl - Alt - Del and see if it's running."

- Cleansweep's usage monitor. Disable.

- Problems Running FreeCell And Solitaire with Office XP Installed
[Q304402]
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q304/4/02.asp

Freecell FAQ
http://home.swipnet.se/staffan/fcfaq.htm

Try uninstalling, then re-installing FreeCell from Add/Remove programs,
Windows Setup, Accessories, Games.

--
+Elmo_Tech
MSN® Gaming ZoneT - Technical Support"

Fra : Erik Olsen

Dato : 01-04-03 19:26

Erik Olsen wrote:

> Ved at "nedgradere" til Mouseware løstes problemet fuldstændingt.

Der skulle have stået Mouseware 8.02.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen