Dlink DI-804 problemer!
Fra : Mikael Juul

Dato : 27-03-03 22:55

Hej NG!

Jeg har 2 maskiner kobler på min DI-804 Dlink router. Denne er begyndt at
volde mig nogle problemer.

Når jeg er koblet på nettet, lukker routeren forbindelsen ca. hver 5, min.
Det er både ved læsning af ng, alm surf, downloads og MSN. Hvis jeg f.eks.
er ved loade en side, kan jeg trykke reload, og derefter kommer siden frem -
helt så let er det desværre ikke ved download. Linien er altså bare lukket
nogle sekunder, men med hyppige mellemrum.

Routeren har kørt upåklageligt i 4 mdr. og er nu begyndt på dette meget
irreterende problem. Nogen der har oplevet det samme, og er der noget jeg
kan gøre?

Til information kan jeg nævne at jeg i øjeblikket køre den ene maskine
direkte til ADSL forbindelsen uden problemer overhovedet. Jeg har en PPPoE
forbindelse igennem TDC, og kører version 2.04 på routeren.

Hvad mener "The Experts"?

- Mikael

Fra : Bo Simonsen

Dato : 27-03-03 23:11

Mikael Juul wrote:

> [...]
> - helt så let er det desværre ikke ved download. Linien er altså bare
> lukket nogle sekunder, men med hyppige mellemrum.

Jeg har en tilsvarende router, og har haft den i nogle måneder.

Er du sikker på det ikke er noget på din PC der driller? Har du evt. noget
firewall halløj installeret?

Er det samme symtomer på begge maskiner?

Mvh.
Bo

Fra : Mikael Juul

Dato : 28-03-03 09:12

"Bo Simonsen" <bo@geekworld.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> firewall halløj installeret?
>
> Er det samme symtomer på begge maskiner?

-> Bo

Jeg har firewall installeret, men har prøvet at deaktiverer den. Det er
samme symtom på begge maskiner.

Ved at koble den ene pc direkte på ADSL'en køre den ene maskine perfekt,
uden at omkonfigurere noget. Så der er noget der tyder på det er routeren.

- Mikael

Fra : Else Og Ole Agerskov

Dato : 29-03-03 11:01

Mikael Juul <mikael@juul.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e8403d8$0$31955$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> uden at omkonfigurere noget. Så der er noget der tyder på det er routeren.

Har du mulighed for at få routeren gennemset og evt. ombyttet under
garantien.
Nu er jeg ikke den store ekspert, men jeg har prøvet at bøvle med en DI 804
i 3 dage for at få et netværk til at køre. Det lykkedes ikke, men efter
ombytning af DI 804'eren til en Unex router kørte hele netværket med det
samme.
Altså en helt ny DI 804, der var defekt.
Mvh. Ole

Fra : E Henrichsen

Dato : 31-03-03 19:22

> [...]
> uden at omkonfigurere noget. Så der er noget der tyder på det er routeren.

hej

Jeg også en DI-804 hvor jeg har koblet 2 PC op til stofanet. Det har aldrig
givet problemer. har du evt. prøvet at opgrader firmwaren - bare en ide!

mvh
Erik

Fra : Mikael Juul

Dato : 31-03-03 21:11

Jeg kører allerede version 2.04 som er den nyeste jeg har kunnet finde...
Findes der en nyere? Jeg opdaterede den da jeg fik den, da den ellers ikke
kunne fange TDC's DHCP server. Siden da har den kørt fint i 4 mdr. hvor
efter den er begyndt at drille.

Jeg har tid til at ringe til D-link på onsdag - så håber jeg de kan komme
med et tip, eller erklærer den død, så den kan ombyttes/repareres på
garantien...

- Mikael

Fra : E Henrichsen

Dato : 31-03-03 21:31

Den nyeste hedder 2.05B2 - har den vist fra www.dlink.se

eller

http://tsd.dlink.com.tw/info.nsf/download%2Fbroadband?OpenView&Start=1&Count
=30&Expand=17#17

Håber linket virker, eller kan jeg sende den til dig

mvh
Erik