RealVNC igennem Citrex server
Fra : nuggi duggi

Dato : 27-03-03 21:54

Hej,
ved ikke om det er den rigtige gruppe at spørge om dette,
men jeg prøver at bruge VNC (RealVNC) til "fjernstyre" min private pc
derhjemme , fra mit arbejde. (VNC er et program lige som PCanywhere.)
Problemet er at jeg skal igennem en proxy server på arbejdet for at komme
på nettet.

har læst at man kan "forward" eller Linke en ipadresse så programmet kan
komme på nettet via proxyen, men ved ikke hvordan man gør det.

JEg kan poste nogle proxy ipadresser fra netværket hvis det kan hjælpe ?

mvh
jesper

Fra : Bo Simonsen

Dato : 27-03-03 23:17

nuggi duggi wrote:

> har læst at man kan "forward" eller Linke en ipadresse så programmet kan
> komme på nettet via proxyen, men ved ikke hvordan man gør det.
>
> JEg kan poste nogle proxy ipadresser fra netværket hvis det kan hjælpe ?

Hvis du kun har net adgang via en Web proxy er det umuligt.

Hvis det er en SOCKS4/5 proxy burde det kunne lade sig gøre, den originale
VNC client understøtter det dog ikke, men det er teknisk muligt, derfor
burde der være lavet en VNC client til det.

- men jeg kan ikke forestille mig at man bruger en SOCKS4/5 proxy i et
moderne netværk, så jeg er bange for at du bliver nødt til at glemme idéen.

Foresten, hvad har Citrix med din problemstilling at gøre?

Mvh.
Bo