Hjælp med CSS
Fra : Per Rasmussen

Dato : 28-03-03 13:49

Hej

Jeg er lige begyndt at arbejde med css, og trods det at jeg har
været igennem flere Turtorials om emnet, så har jeg ikke fundet
løsningen.

Før havde jeg siden med Frames hvor jeg i vestre frame havde et
DHTML script liggende, der så åbnede siderne i højre frame.

Det vil jeg jo godt have overført, således at det DHTML script
kommer automatisk på siden nå alle sider skal referere til den
samme css.

Kan det lade sig gøre?

Per Rasmussen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Esben

Dato : 28-03-03 19:25

Hej

[snip]

> Det vil jeg jo godt have overført, således at det DHTML script
> kommer automatisk på siden nå alle sider skal referere til den
> samme css.

Jeg er bange for jeg ikke helt forstår dit spørgsmål, men for mig lyder det
som om du skal have fat i noget om SSI (Server Side Includes)

Esben

Fra : Per Rasmussen

Dato : 28-03-03 19:40

Esben wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej
> Jeg er bange for jeg ikke helt forstår dit spørgsmål, men for mig lyder det
> som om du skal have fat i noget om SSI (Server Side Includes)
>
> Esben

Det jeg mener er at den venstre side, det som det eneste indeholder et DHTML
script, som jeg havde i min frame, den vil jeg godt benytte som f.eks. venstre
spalte på en html side, hvor der ligger et css bagved og styrer det hele.

Hvordan kan jeg klare det uden at jeg skal sætte DHTML scriptet ind på alle
sider.

Fra : jopa

Dato : 28-03-03 19:59

Davs du
Per Rasmussen <post@8-hk.dk> skrev bla:
> [...]
> et DHTML script, som jeg havde i min frame, den vil jeg godt benytte
> som f.eks. venstre spalte på en html side, hvor der ligger et css

Kan du nok ikke uden rammer, men smid det i en <div> og når først siden med
scriptet er loadet en gang ses intet side skift af betydning
Efter min overbevisning den ultimative måde at gøre det på med mindre du har
adgang til serverside.
Altså lav kopier af siderne.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 28-03-03 23:28

> [...]
> scriptet er loadet en gang ses intet side skift af betydning
> Efter min overbevisning den ultimative måde at gøre det på med mindre du har

Og for ikke at skulle lægge HELE css-dokumentet ind på alle dine sider, kan du
nøjes med at linke til et eksternt dolument (du kan skrive det som alm.
CSS-dokument i Notepad), med følgende 'kommando'

<HEAD>
   <TITLE>CSS-test</TITLE>
<LINK REL="stylesheet" HREF="STYLESHEET.css" TYPE="text/css">
</HEAD>

Fra : Per Rasmussen

Dato : 29-03-03 09:28

Esben Boye-Jacobsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> <HEAD>
>    <TITLE>CSS-test</TITLE>
> <LINK REL="stylesheet" HREF="STYLESHEET.css" TYPE="text/css">

Det var også tanken at lave det på den måde, men nu har jeg en ide om hvordan det
måske kan lade sig gøre, lykkedes det ikke, så finder jeg en anden løsning, eller
beholder min gode gamle frame.
Men tak for rådene