re. Side fejl.
Fra : Bob & Dorte Laryea

Dato : 27-03-03 19:21

Hej.
(Jeg glemte vist at få fejlen skrevet ind. Beklager.)

Jeg har fået lavet en hjemmeside, hvor det er delt op i F-ramme, så når jeg
klikker på link bliver den side jeg linker til vist i hovedrammen
(forside.htm). Jeg har
oplevet det problem, at når jeg skal logge ind på en brugerside eks. vis
HardwareOnline.dk., efter at have klikket på linket til siden ,fra min egen
hjemmeside, så kan jeg ikke redigere min profil. Jeg får følgende fejl.

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-3.23.53-max-nt]You have an error in your
SQL syntax near '' at line 1

/rediger_bruger.asp, line 18

Der dog ingen problemer, når jeg åbner siden på normal vis, altså uden at
bruge linket fra min hjemmeside.

Håber jeg kan få hjælp med dette.

Venlig Hilsen Laryea
http://home1.stofanet.dk/laryea

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-03-03 21:58

Bob & Dorte Laryea skrev:

> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'
>
> [MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-3.23.53-max-nt]You have an
> error in your SQL syntax near '' at line 1
>
> /rediger_bruger.asp, line 18

Ovenstående er jo egentlig en asp-fejl som folkene bag
hardwareonline.dk har "glemt" at tage højde for. Men årsagen til at
den opstår er sandsynligvis at du benytter IE6. I IE6 er
sikkerhedsindstillingerne som standard sat således at du ikke kan
sende formværdier til et andet domæne. Hvis du putter
hardwareonline.dk ind i dit rammesæt bliver dine brugere berørt af
indstillingen.

Man kan nemt ændre sikkerhedsindstillingen for sin egen browser
(det letteste er at klikke på det lille "indkørsel forbudt"-ikon
der dukker op i statuslinjen når der blokeres for en cookie) - men
det er ikke muligt at slippe for problemet uden at ændre i
indstillingerne på IE. Overfor andre brugere kan du derfor kun give
en beskrivelse af hvordan man løser problemet - eller evt. undlade
at pakke sitet ind i en frame.
--
Jens Gyldenkærne Clausen