Hente id fra Mysql
Fra : Sinkbæk

Dato : 20-03-01 18:12

Hej!

Hvordan laver jeg det sådan at jeg vha. et id i en tabel (som er
auto_increment) henter resten af felterne i tabellen.
Dvs. hvad gør jeg hvis gerne vil have alt det der står ud for id 1, smidt i
variabler, som så kan hentes ind i et php-script?

Mvh.
-Thomas Sinkbæk

Fra : Niels Andersen

Dato : 20-03-01 19:34

"Sinkbæk" <ts@8888nvr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dvs. hvad gør jeg hvis gerne vil have alt det der står ud for id 1, smidt
> variabler, som så kan hentes ind i et php-script?

Det lyder lidt som om du mangler grundlæggende kendskab til både PHP og
MySQL. :)

Hvis du ikke har styr på grundlæggende PHP vil jeg anbefale at vente lidt
med database.
Hvis du har styr på variabler, arrays osv. så kan du nok godt gå i gang. I
alle tilfælle, så kan du fx. læse her:

http://www.webcafe.dk/php/artikler/203/phpa203.php3

Her er et eksempel fra en af webcafe's artikler, tilpasset til dit behov:

$resultat = mysql_query("select * from Telefonliste where id = 1");
$raekke = mysql_fetch_array($resultat);
echo "Navn: ".$raekke['navn'].
" Telefon: ".$raekke['telefon']."<br>";

Hvis der flere med samme id, vil kun den første blive vist. Det burde ikke
ske, men Murphys lov gælder (Alt hvad der kan gå galt, går galt).

Mvh.

Niels Andersen