Hjelp!!! Med Hovedkort
Fra : Roger

Dato : 27-03-03 20:40

Har et MSI MS-694T Pro med socket FCPGA.Prøver nå og kjøre dette med en VIA
C3 1000AMHz OEM (100 MHz bus) Ezra-T
Socket FCPGA.
Problemet er at den kjører tregt som sirup.Har prøvd og flashe med den siste
bios fra MSI ver 7.5.Men gange tabellen går ikke høyere en til 8.
Skulle jo tro at den skulle hatt 10. 10 x 100 = 1Ghz.
Har testet med en VIA 933 Mhz 133 Bus, går bra som bare det.Hovedkortet skal
jo i følge manualen gå til en Duron 1.3 Ghz.
Noen som har noen erfaringer med dette.Får ikke til og justere bus ned til
100 den stopper på 101.
Høyeste blir da 101 x 8?????.Samme hva jeg setter den på så går alt tregt.

Tips mottas med stor takk.

Mvh Roger

Fra : Roger

Dato : 27-03-03 23:35

Har 768MB Ram. ATI 9000 128MB Skjermkort. WinTv Nexus digital tv tunerkort +
LAN.
Vurderer og kjøpe en VIA 933Mhz, siden den er kjappere, av en eller annen
grunn.
Hvordan kan man kjøre en 1.3Ghz duron i denne med kun max 8 x??

Fra : MN

Dato : 28-03-03 12:25

"Roger" <roger@frisurf.no> wrote in message
> [...]
> grunn.
> Hvordan kan man kjøre en 1.3Ghz duron i denne med kun max 8 x??

Du kan da ikke køre med en AMD duron på en socket370 maskine.

Mogens

Fra : Roger

Dato : 28-03-03 23:48

"MN" <mogens@FJEN_DETTEdbs.dk> skrev i melding

> [...]
>
> Mogens
>
> Det står så i manualen. Klipp fra manualen til den som tviler så mye

* Support Socket 370 for Intel® Pentium® III / Tualatin
(FC-PGA / FC-PGA2) / Celeron?/ VIA® C3 Processor
* Supports 500MHz ~ 1.2GHz

Hadde jo feil med det med at den støtter duron.
Beklager.
Men håper dere skjønner hva jeg mener i min fortvilelse.