webHancer?
Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 20-03-01 17:37

NB: Alle svar sendes automatisk til gruppen news:dk.edb.sikkerhed

Hej!

Pludselig er ZoneAlarm begyndt at spørge, om jeg vil tillade et
program, der angiveligt hedder 'webHancer Customer Companion', at få
adgang til nettet. Det sker stort set hver gang, jeg starter maskinen
op - hvorpå jeg så nægter programmet adgang.

Programmet har lagt sig på flg. adresse: C:\Program
Files\Webhancer\Programs\Whagent.exe . I samme mappe findes også en
txt-fil ('licence.txt'), som jeg har postet i news:dk.binaer med ID:
news:9980jt$s9a$1@sunsite.dk . Det fremgår heraf, at der foretages en
eller anden form for statistik på mit webforbrug - som jeg ikke mener
jeg har bedt om...

Jeg erindrer ikke at have installeret et sådant program på noget
tidspunkt. Er der nogen, der ved, hvad dette er for en fisk - og
hvordan den er kommet ind på min maskine?
Vil der ske noget ved, at jeg simpelthen sletter filen? Hvordan får
jeg den ellers afinstalleret?

Mvh.
Erland

Fra : Janus Jacobsen

Dato : 20-03-01 18:26

Samme skete for mig.

Jeg genemsøgte harddisken med AD-WARE (søg på www.download.com ) Den fandt
den som et Spyware program, hvorefter den spurgte om den skulle slette det.
Det gjorde jeg så, og alle mine programmer ser ud til at virke fint endnu.
Jeg aner ikke hvor den er kommet fra.

/ Janus

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 21-03-01 14:50

"Janus Jacobsen" <janus@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Samme skete for mig.
[SNIP]
> Jeg aner ikke hvor den er kommet fra.

Jeg fandt ud af, at webHancer uden min accept var blevet installeret
sammen med Napster-klonen Audiogalaxy. Begge programmer er nu
(forhåbentlig) overgået til ikke-eksistens her!

Erland

Fra : Morten Just Jensen

Dato : 25-03-01 11:39

Kan det tænkes at du har installeret AudioGalaxy fornyeligt?

MVH Morten

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 25-03-01 12:26

"Morten Just Jensen" <Just@iname.com> skrev i en meddelelse

> Kan det tænkes at du har installeret AudioGalaxy fornyeligt?

Det var også det, jeg selv fandt ud af (se tidligere indlæg) - begge
programmer er nu forvist fra min computer!

Erland