Den Grønne Slagter
Fra : Per

Dato : 27-03-03 14:34

Endnu en sjov dansk film. Mads Mikkelsen spiller godt og er klart lyspunktet
i filmen. Filmen er lidt makaber, men ganske morsom.

"Det er bare en lille svensker der..."

Fra : / / dentro / /

Dato : 28-03-03 00:38

"Per" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse

| Endnu en sjov dansk film. Mads Mikkelsen spiller godt og er klart
lyspunktet
| i filmen. Filmen er lidt makaber, men ganske morsom.

Er den ikke lidt ligesom I Kina Spiser De Hunde ...eller?

| "Det er bare en lille svensker der..."

- Man skulle nok ha' været der! :cp

/ / dentro / /

Fra : Per

Dato : 28-03-03 08:27

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Per" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse

> lyspunktet
>
> Er den ikke lidt ligesom I Kina Spiser De Hunde ...eller?

Nej

Fra : / / dentro / /

Dato : 28-03-03 10:56

| Nej

"Nej"... hehe... Kan du ikke uddybe det? Hvordan er den så i forhold til?

/ / dentro / /

Fra : Per

Dato : 28-03-03 11:55

> "Per" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse

> "Nej"... hehe... Kan du ikke uddybe det? Hvordan er den så i forhold til?
>
> / / dentro / /

Hvem siger den er "i forhold" til noget?

Fra : Rune Jensen

Dato : 28-03-03 12:34

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Per" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse

> lyspunktet
>
> Er den ikke lidt ligesom I Kina Spiser De Hunde ...eller?

Ham Per er da ikke til meget hjælp :)
Den er lidt ligesom "I kina spiser de hunde", ikke med hensyn til vold, men
med hensyn til at man griner af noget makabert/voldeligt.
Desuden har den suveræn dialog, i samme stil som "Blinkende lygter"
Dog vil jeg sige at blinkende lygter er bedre, mest pga af historien.
Historien er rimelig tynd i "De Grønne slagtere"
Mads Mikkelsens figur er helt perfekt, og genialt lavet, især pga af den
meget underlige dialog fra hans side. Det er ham du går og citere efter du
har set filmen :)
Han kan bære hele filmen selv.

Håber det hjalp

Rune

Fra : Per

Dato : 28-03-03 13:17

> [...]
> meget underlige dialog fra hans side. Det er ham du går og citere efter du

What he said

Fra : / / dentro / /

Dato : 30-03-03 23:06

"Rune Jensen" <:fjern:blaze@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
| meget underlige dialog fra hans side. Det er ham du går og citere efter du

Oki. Inde i mit hovede er Mads Mikkelsen + Nikolaj Lie Kaas filmene en slags
serie... ikke handlingsmæssigt, men stilmæssigt. Og det er en stil som jeg
rigtig godt kan lide. Jeg så lige noget bag om filmen i TV, og den ser
lovende ud. Jeg må helt sikkert se denne film. Den er vist lige mig! :)

/ / dentro / /

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 31-03-03 15:10

Hejsa
Jeg var lige inde og se den i formiddag.

En udmærket dansk underholdningsfilm, men dog et stykke fra Blinkende
lygter.
Billedsiden var glimrende og især farverne. Man kunne tro de prøvede
at låne lidt fra Delicatessen??

Lie Kaas laver som sædvanlig en god præstation, selvom jeg er træt af
at se ham som mental retarderet.

Mads M. laver også den sædvanlige præstation. Men det begynder at
irritere mig at vi aldrig "ser" Mads? Jeg har aldrig set ham som den
helt store skuespiller fordi der mangler det personlige islæt. Imo
mangler han at gå "ind i rollerne". Der er ikke noget personlighed,
men blot en rolle han tager på når han møder kl. 8.00.
Jeg vil også hævde at hans rollervalg er noget stereotypt.

4 ud af 6 herfra.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 31-03-03 19:22

"Morten Bowman Hansen" <mortenNOSPAM@bowman.dk> skrev i en meddelelse
<klip>
> [...]
> men blot en rolle han tager på når han møder kl. 8.00.
> Jeg vil også hævde at hans rollervalg er noget stereotypt.

Mit første bekendtskab med Mads Mikkelsen var i Bleeder (jeg havde set
Pusher men havde ikke hæftet mig ved ham). Jeg husker vi sad og rystede på
hovedet og småklukkede over denne besynderlige figur, og køn var han absolut
heller ikke at se på.

Da han så dukkede op i Rejseholdet var det i starten svært at se ham i denne
modsatte rolle.

Hvis nogen efter Bleeder havde sagt at han ville blive årets mand eller
nogen ligende, så havde jeg aldrig troet på det.

Lidt ala Peter Gantzler. I Taxa og Nikolaj & Julie spiller han lidt den
samme type. Jeg tænker Mike når jeg ser Lars Eriksen. Men rollen i Klappe
med en hånd var ret anderledes. Jeg husker, da jeg så forfilmen i biografen,
sad folk inkl. mig og grinede højt over denne bøvede "Taxa Mike".

Jesper

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 31-03-03 15:02

"Per" <pzk@crayon.dk> wrote in message
> Endnu en sjov dansk film. Mads Mikkelsen spiller godt og er klart
lyspunktet
> i filmen. Filmen er lidt makaber, men ganske morsom.
>
> "Det er bare en lille svensker der..."

så undrede man sig over hvor "Den grønne slagter" kom fra? Jeg ville
mene titlen var "De grønne slagtere" ....

(undskyld flueknepperriet) ;-(

Fra : Madsed

Dato : 10-04-04 21:32

Hej! Ja, nu er det en lille svensk HÄR! Mads Mikkelsen är ju bara bäst,
i De Gröan Slaktarna och för övrigt också.. De gröna slaktarna är en
mycket bra film, men jag gillar nog En kort en lang bättre.. DANMARK
AEGER!

http://www.kandu.dk/