Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Igen: Sony vs. Canon
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 26-03-03 20:05

1)
Har nogen af jer erfaringer med Sonys DSC-F505V og/eller DSC-F717? Herunder
med brugen af det vistnok vippebare objektiv. Hvorfor er dét en fordel?

2)
Er det et af disse kameraer - hvilket? - jeg bør vælge frem for fx Canons PowerShot G3?

3)
Eller er det bedre med en helt fjerde model i prisklassen 7.000-10.000?

Mvh.:
JG

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk (mails til mig er minus 'men')

Fra : Morten Wartou

Dato : 26-03-03 21:09

"Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> skrev i en meddelelse
> 1)
> Har nogen af jer erfaringer med Sonys DSC-F505V og/eller DSC-F717?
Herunder
> med brugen af det vistnok vippebare objektiv. Hvorfor er dét en fordel?
Jeg har et DSC-F717, før det havde jeg et DSC-F707. DSC-F717 har et ret
suverænt objektiv, efter sigende det skarpeste i klassen, og det hurtigste.
Desuden hurtig autofokus (en del hurtigere end DSC-F707, og en af de
hurtigste i klassen). At kunne vippe objektivet er faktisk en ret lækker
funktion - det gør det let at tage billeder med kameraet højt hævet, eller
lavt sænket. DSC-F505V er et oldgammelt kamera, og ganske uinteressant.

> 2)
> Er det et af disse kameraer - hvilket? - jeg bør vælge frem for fx Canons
PowerShot G3?

Jeg vil klart anbefale DSC-F717 - det tager suveræne billeder. Anmeldelserne
er også ekstremt positive.

> 3)
> Eller er det bedre med en helt fjerde model i prisklassen 7.000-10.000?
Jeg overvejer faktisk at gå over til digitalt spejlrefleks (du kan finde et
godt tilbud på et DSC-F717 med en masse udstyr på www.dba.dk ;) - Canon EOS
10D - primært på grund af fleksibiliteten ved at kunne benytte forskellige
objektiver (Sigma har lavet et 50-500 mm objektiv der med 10D's 1,6-faktor
kan give 800 mm - meget nyttigt til dyrefotografering). Priserne er dog i en
helt anden klasse, og billedkvalitet på niveau med et DSC-F717 kræver et
meget dyrt objektiv.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : J@N

Dato : 27-03-03 10:10

> 2)
> Er det et af disse kameraer - hvilket? - jeg bør vælge frem for fx Canons
PowerShot G3?

Sony 717 fordele i forhold til Canon G3

+
5 x zoom
5 Mpix
EVF
Manuel fokus på linsen
Kan tage billeder i mørke

-
MemoStick (MS), dyre og inkompatible
Mangler RAW, har kun TIFF (stort billede på de dyre MS, tager 60 sek at
gemme)
Sony har for ringe flash program.
Dyrere

Vurder selv det kommer an på hvad du vurderer højest. Jeg valgte G3 pga. de
fire minusser og fordi Canon satser mere på DSLR end Sony. Det betyder at
jeg kan beholde ekstraudstyr (flash, ledninger, CF, mm.), når jeg en dag
køber et DSLR.

Jan