Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotopapir
Fra : J W Nielsen

Dato : 26-03-03 07:29

Hej !
Skal lave en invitation i A5 format med et billede på forsiden.
Jeg har derfor lagt et A4 ark ned (landshape) og foldet det på midten. Jeg
har plads til billedet på forsiden og inde i har jeg selve teksten...
Problemet er nu (opdager jeg her til morgen) at billedet er fint og flot,
men teksten inde i er gudhjælpemig ikke tør endnu selv om den blev udskrevet
i aftes ved 21-tiden.
Konklussionen må være, at fotopapiret ikke er coatet til at modtage
blækprint på bagsiden - kender I til problemet og kender I til fotopapir,
hvor man kan skrive på bagsiden.

Jørgen Wulff Nielsen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 26-03-03 09:31

"J W Nielsen" skrev
> [...]
> Konklussionen må være, at fotopapiret ikke er coatet til at modtage
> blækprint på bagsiden - kender I til problemet og kender I til fotopapir,

Det mest fotopapir er kun coated på den ene side.
Kodak er den eneste jeg umiddelbart kender, der
laver blankt papir coated på begge sider. Til
gengælde tørrer det næsten aldrig helt på
nogen af siderne (klæbefare)
Hvis du kan leve med at papiret er mat, laver
Canson nogle utroligt lækre kvaliteret i noget
bøtte-agtigt papir. Jeg har med succes brugt
Canson med læder-struktur til indbydelser og
fødselsdagskort. Det kan også falses uden at knække
i ryggen.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Poul Petersen

Dato : 26-03-03 09:47

"J W Nielsen" <jwn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Problemet er nu (opdager jeg her til morgen) at billedet er fint og flot,
> men teksten inde i er gudhjælpemig ikke tør endnu selv om den blev

Undertegnede har ikke haft problemer med print på begge sider på Kodak
Picture Paper Glossy
Mvh Poul Petersen.

Fra : Alex W

Dato : 26-03-03 10:06

> kender I til fotopapir, hvor man kan skrive på bagsiden.

HP har et papir hvor man kan skrive på begge sider.

Det er ganske udmærket.

/Alex

Fra : thl

Dato : 26-03-03 11:00

"J W Nielsen" <jwn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3e8148a8$0$24726$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> blækprint på bagsiden - kender I til problemet og kender I til fotopapir,

Hej.
Kodak Brochure Paper er velegnet til formålet,-
og det er til at betale.

mvh

Thorbjørn

Fra : J W Nielsen

Dato : 26-03-03 12:36

Hej igen...
Tak for alle forslagene !
Jeg kan sagtens leve med, at papiret ikke er coated på begge sider - det må
meget gerne være mat på bagsiden - bare for pokker blækket vil tørre
hi-hi...

Mvh
Jørgen