Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billigt på CD
Fra : Klaus

Dato : 25-03-03 21:59

Kære gruppe,

Vi har været på rundrejse i Sydamerika, og søger nu efter et sted at få lagt
35 film (35 mm) på CD - i rimelig kvalitet - så vi siden kan vælge hvilke vi
vil have på papir.

Kender nogen af Jer steder der er særligt billige til at overføre på CD ??

Hilsen Tina

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 25-03-03 22:50

"Klaus" <klaus.-.pedersen@teliamail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
lagt
> 35 film (35 mm) på CD - i rimelig kvalitet - så vi siden kan vælge hvilke

I mener vel 135 mm film...

> Kender nogen af Jer steder der er særligt billige til at overføre på CD ??

Med priser fra 59,95 kr pr skive er en forhandler fra gabs et godt sted at
kigge.. du kan finde nærmeste forhandler ved at ringe til gabs se nr på
www.gabs.dk
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97
http://www.colourart.dk/nyheder/photokina/cap_international2002.htm

Fra : Axel Søgaard

Dato : 26-03-03 16:45

135 mm film er altså 13,5 cm bred,det er vist kun i proff.tekniske
kamera,man kan bruge den,og så er der ,så vidt jeg ved kun een opt på hver.
mvh
Axel Søgaard

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 26-03-03 21:03

"Axel Søgaard" <axelsoegaard@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> 135 mm film er altså 13,5 cm bred,det er vist kun i proff.tekniske
> kamera,man kan bruge den,og så er der ,så vidt jeg ved kun een opt på
hver.

Jamen Kære Axel
Du har jo ret... jeg sov lidt der da jeg skrev mit indlæg, skulle nok have
haft skrevet 36 mm og der er lidt forskel, det har du da ganske bestemt ret
i.

Fra : KNL DtP

Dato : 25-03-03 23:56

"Klaus" <klaus.-.pedersen@teliamail.dk> skrev i en meddelelse

> Kender nogen af Jer steder der er særligt billige til at overføre på CD ??

Nu har jeg aldrig prøvet at få lagt billeder over på CD, da jeg selv har en
filmscanner - men inden I sender jeres 35 ruller afsted til fremkaldelse + scanning,
så ta' lige og få lavet en prøve hos firmaet, så I kan se om de ka' deres håndværk.

Jeg kunne lige forestille mig, at I får 35 CD'er retur fra fotohandleren og ser at
alle billederne ligger i en lille opløsning på måske 1-2 MegaPixels og i en halv-hård
JPG-kompression. Billederne er fyldt med støv-korn og farverne ligner noget der er
løgn.

Få billederne scannet i en opløsning på mindst 1500-1800 ppi - så I får en billedfil
på 4-5 MegaPixels. Billederne skal gemmes i det tapsfrie TIFF-format og på nogle
ordenlige CD'er. På den måde kan I nemt få lavet en A4-forstørrelse af de bedste
skud, og samtidig have mulighed for at lave små web-versioner af billederne til
Internettet.

.... held og lykke med projektet

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 26-03-03 13:20

"Klaus" <klaus.-.pedersen@teliamail.dk> wrote in

> Kære gruppe,
>
> Vi har været på rundrejse i Sydamerika, og søger nu efter et sted at få
> lagt 35 film (35 mm) på CD - i rimelig kvalitet - så vi siden kan vælge
> hvilke vi vil have på papir.

Et tip: Indlevér kun 4-5 film ad gangen og sørg for at de indleverede film
ikke har det samme indhold, så I ikke mister alle film eller alle film fra
en bestemt del af turen, hvis der skulle ske et uheld ved fremkaldelsen..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
http://www.darling.dk