Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
canon G2 /G3
Fra : Birger Jensen

Dato : 25-03-03 17:55

Har lige investeret i et Canon G2 som jeg er utrolig imponeret over.

Men egentlig var det en G3 jeg var ude efter i første omgang men
forhandleren havde ikke denne hjemme.
Har fået muligheden for at bytte til en G3 (eller anden) hvis jeg ikke var
tilfreds med G2'eren

Hvad er forskellen på G2 og G3 udover 4 x zoom. (og en noget højere
pris).
Er det de flere penge værd???

mvh. Birger

Fra : J@N

Dato : 25-03-03 19:58

"Birger Jensen" <bodegaardnospam@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilfreds med G2'eren
>
> Hvad er forskellen på G2 og G3 udover 4 x zoom. (og en noget højere

Nu skriver du ikke hvad du har betalt for din G2, hvis du har givet over kr.
5.500,-, så ville jeg skynde mig ned og bytte den til en G3.

Jan

Fra : Birger Jensen

Dato : 25-03-03 23:02

> Nu skriver du ikke hvad du har betalt for din G2, hvis du har givet over
kr.
> 5.500,-, så ville jeg skynde mig ned og bytte den til en G3.

Jeg har faktisk givet 6.500,- danske kroner
Hvor kan man få G2 til 5.500 og hvad skal man give for en G3'er ??

mvh Birger

Fra : J@N

Dato : 26-03-03 06:45

> kr.
> >
> Jeg har faktisk givet 6.500,- danske kroner
> Hvor kan man få G2 til 5.500

Billigste sted er i flg EDBpriser kr. 6.000,- men da G3 kun koster 600 kr
mere, mener jeg at ca. 5500 er det maksimale man bør give for en G2.

> og hvad skal man give for en G3'er ??

Digital4U skal have kr. 6.600,-
Se her for andre forhandlere:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324587963

Jan

Fra : JH

Dato : 26-03-03 10:26

J@N wrote:
> [...]
>
> Billigste sted er i flg EDBpriser kr. 6.000,- men da G3 kun koster
> 600 kr mere, mener jeg at ca. 5500 er det maksimale man bør give for

Man skal passe lidt på med Digital4U, nogle gange er det
feks en tysk manual der følger med.

Nu skriver du ikk hvor du bor men:
Hos http://www.platan.dk/
har de kameraet til kr. 6770,-.
Du kan få kameraet til den pris i alle
http://www.bingo-foto.dk/ butikker.
Bare sig du har set det hos Platan.
Platan er Bingo's netbutik.
Bingo sælger kun med danske manualer.

vh JH

Fra : J@N

Dato : 26-03-03 12:09

"JH" <jh@no.spam> skrev i en meddelelse

> Man skal passe lidt på med Digital4U, nogle gange er det
> feks en tysk manual der følger med.

Skrev udelukkende Digital4U fordi de var billigst. Handler selv hos
Kamerahuset, da jeg foretrækker en rigtig fotobutik, de tager samme pris som
hos Platan.
Bingo plejer at ligge en del højere, det billigste jeg har set har været ca.
8.000,-

Jan

Fra : JH

Dato : 26-03-03 13:54

"J@N" <altum@SLET.DETTE.ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> hos Platan.

> Bingo plejer at ligge en del højere, det billigste jeg har set har været

Korrekt - det var ikke for at nedgøre Digital4U,
det er en udmærket forretning.
Men Bingo har prisgaranti.
Da Platan.dk er Bingo's netbutik,
kan du som sagt altid få kameraerne til Platan-pris,
når du siger du har set den billigere der.
Desuden ligger Kamerahuset og Platan og konkurrerer
med hinanden, som det kan ses hos edbpriser.dk
Og som dig foretrækker jeg en fysisk forretning.
Handlede udelukkende hos Bingo kontra Kamerahuset,
fordi Bingo ligger tættere på min bopæl.

JH

Fra : Pico

Dato : 26-03-03 16:19

JH wrote:
> "J@N" <altum@SLET.DETTE.ofir.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Da Platan.dk er Bingo's netbutik,

Nu skriver du det igen. Platan foto er en fotoforretning der ligger
på Vesterbrogade, Bingo ligger flere steder og har deres egen
"netbutik".

Pico
Husk at fjerne SPAM i E-mail adressen

Fra : JH

Dato : 26-03-03 20:27

Pico wrote:

> Nu skriver du det igen. Platan foto er en fotoforretning der ligger
> på Vesterbrogade, Bingo ligger flere steder og har deres egen
> "netbutik".

Ja, selvfølgelig - det er nemlig korrekt.
Platan foto forretningen på Vesterbrogade
er en del af Bingo Foto kæden.
Platan.dk er Bingo Foto's netbutik.
Dette fik jeg oplyst i Bingo Foto i City 2 i lørdags,
hvor jeg købte mit kamera til platan.dk pris.

Jeg ved ikke rigtig, hvordag jeg skal skrive det tydeligere.
Hvorfor i alverden Bingo har valgt, at kalde deres
netbutik for platan.dk er mig uforståeligt.

JH

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 26-03-03 23:33

JH <jh@jh.jhjh> skrev:

> [...]
>Hvorfor i alverden Bingo har valgt, at kalde deres
>netbutik for platan.dk er mig uforståeligt.

Hej - jeg kan ikke lade være at blande mig nu. Har fotograferet i
ca 20 år og kendt både Bingo og Platan Foto lige så længe. Og
havde svært ved at tro at det skulle være samme kæde.
Meen efter at have søgt lidt på Krak og i Erhvervsregisteret dukke
følgende oplysninger op - til sidst !

Navn: FOTO NETTO ApS
Adresse: Farum Gydevej 87
3520 Farum

-Ja, Foto Netto er det navn, der dukker op hos Krak, når man søger
på det tlf-nr, Platan Foto har på deres hjemmeside.

Navn: BINGO FOTO AF 1982 ApS
Adresse: Farum Gydevej 87
3520 Farum

Så må vi vidst sige at osse jeg er overbevist. Bevares,
forskellige navne og CVR-nr, meeen at Farum Gydevej 87 sku' være
stort nok til at rumme begge uden at der er tale om et og samme
firma lyder ikke helt sandsynligt

Så virker det bare lidt fjollet på mig at prisbaskeren Bingo
ligger og konkurrerer med sig selv gennem Platan Foto og deres net-
priser. Bingo's prisbaskeri har de brugt i de 20 år jeg har kendt
til butikken. Har selv engang benyttet mig af det med held.

Mvh
Jesper
--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)

Fra : JH

Dato : 27-03-03 10:38

Jesper Hedegaard (slet O885J) wrote:
> [...]
> forskellige navne og CVR-nr, meeen at Farum Gydevej 87 sku' være
> stort nok til at rumme begge uden at der er tale om et og samme

Det var da rart, at i vi hvert fald er 2, som er overbevist :
Jeg undersøgte "fænomet" på samme måde.

> [...]
> priser. Bingo's prisbaskeri har de brugt i de 20 år jeg har kendt
> til butikken. Har selv engang benyttet mig af det med held.

Fuldstændig enig - og benyttede mig som sagt også
den hmmm "interne" konkurrence i lørdags.

JH

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 27-03-03 11:15

JH <jh@no.spam> skrev:

> [...]
> Jeg undersøgte "fænomet" på samme måde.

>Fuldstændig enig - og benyttede mig som sagt også
>den hmmm "interne" konkurrence i lørdags.

Og det sjove er at du ikke - hos Krak i det mindste - kan slå
Platan Foto op. Går du ind og søger via deres tlf.nummer får du
FOTO NETTO ApS som indehaver af nummeret. Stakkels dem der ikke
ved at Platan Foto hedder Foto Netto - de finder da alddrig frem
til deres tlf-nr !?!
Elegant måde at markedsføre sig selv...

Mvh
Jesper
- Der nok liiige skal en tur på Bakken lidt senere...
--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)

Fra : Pico

Dato : 27-03-03 23:00

Jesper Hedegaard (slet TVKVN) wrote:
> [...]
> FOTO NETTO ApS som indehaver af nummeret. Stakkels dem der ikke
> ved at Platan Foto hedder Foto Netto - de finder da alddrig frem

Man kan da bare skrive Platan Foto i en telefonnummerdatabase, så kommer
tlf. nr., adresse osv.
Jeg har lidt svært ved at se hvorfor man skal bruge Krak. Det er da nemmere
efter min mening at gå til www.Platan.dk og finde nummeret slå det op i
Contakt og få følgende resultat.

Platan Foto
Vesterbrogade 179
1800 Frederiksberg C tlf 33 21 44 76
fax 33 31 14 16
Fotohandlere

Telefonnumret 33 21 44 76 forekommeer ikke i registret over
Bingos telefonnumre.
Det er da også underligt at både Bingo og Platan har bestillinger over nettet.
Jeg har også kendt begge forretninger "fysisk" i alle de år jeg har fotograferet.
Der er lagt mange penge begge steder
Bingos E-mail adr. er bingo@bingo-foto.dk , Platans er dsl69134@vip.cybercity.dk
det er egentlig mærkeligt, HVIS de var samme firma

Fra : Flemming Joensson

Dato : 26-03-03 15:29

"Birger Jensen" <bodegaardnospam@mail.tele.dk> wrote in

> Jeg har faktisk givet 6.500,- danske kroner
> Hvor kan man få G2 til 5.500 og hvad skal man give for en G3'er ??

Hos www.powerseller24.de tager de 5024 (inklusive porto til Danmark)
for et G2, og 5514 inklusive porto for G3'eren. Det er sikkert med en
tysk manual, men en dansk kan vel anskaffes til rimelige penge.
Garantien på kameraet er ikke noget problem. Alle kameraer købt i EU
dækker Canon Danmark også - dog ikke kameraer købt i tidligere øst-
lande af en eller anden årsag.

Mvh.
Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Knud Iversen

Dato : 26-03-03 15:44

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk skrev

> Hos www.powerseller24.de tager de 5024 (inklusive porto til Danmark)
> for et G2, og 5514 inklusive porto for G3'eren. Det er sikkert med en
> tysk manual, men en dansk kan vel anskaffes til rimelige penge.

Pris for Dansk manual til Canon G3 er ca 500,- om det er rimelig?

Mvh Knud

Fra : Morten

Dato : 26-03-03 18:34

> Pris for Dansk manual til Canon G3 er ca 500,- om det er rimelig?

Hvis man ikke har noget imod den er på engelsk kan den engelske hentes her:
http://www.powershot.com/powershot2/customer/manual.html

Nu kan jeg kun tale for mig selv, men mon ikke de fleste vil være tilfreds
med en engelsk manuel hvis det hele så er meget billigere?

Mvh
Morten

Fra : Knud Iversen

Dato : 26-03-03 23:50

"Morten" <fjerndenneteksther_tilt_u@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nu kan jeg kun tale for mig selv, men mon ikke de fleste vil være tilfreds
> med en engelsk manuel hvis det hele så er meget billigere?

G3 koster 6570 + porto 25,- Ifølge Edbpriser

Om en Engelsk manual er tilstrækkelig må køberen afgøre.
Jeg mener, at når G3 koster 5514 i Tyskland og en dansk manual
koster 500, er besparelsen kun ca momsforskellen ca 550,- .
Den køber, der pga sprogproblemer skal bruge Dansk manual bør handle
i Danmark da besparelsen på ca 550,- . Efter min mening for lidt, i forhold
til evt sprogproblemer ved senere reklamation.
Modtager man et fejlfrit kamera fra tyskland, er det da let tjente penge.

Mvh Knud