Syg discus - diagnose ønskes.
Fra : Michael Lynge

Dato : 27-03-03 01:31

Hej NG

Jeg har haft lidt bøvl med mine 2 gamle discus og nu vil jeg gerne have
nogle kvalificerede svar eller løsninger på hvad jeg nu kan gøre.

Hvis i klikker jer ind på linket her - http://www.manon.dk/test/discus.html
og måske kan i ud fra det stille en diagnose og kur.

På forhånd tak for hjælpen.
Mvh\Michael

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 30-03-03 19:05

Det er svært at se noget konkret på billederne, men efter din beskrivelse
kunne det lyde som et bakteriangreb. Prøv at give en saltkur. Hæv
temperaturen til 33 grader, tilsæt en spiseskefuld havsalt pr. 40 liter vand
og hold temperaturen i en uge. Efter 3 dage skifter du 40% vand og tilsætter
salt svarende til den udkiftede mængde vand. Husk at det vand du skifter ud
skal have en temp på 33 grader (og til andre i gruppen, gider jeg ikke ind
på en diskussion om lunkent vand er farligt eller ej).

Evt. kan du gå ind på min hjemmeside og kigge på diagnoseskemaet under
sygdomssektionen.

mvh
Torben
http://home1.stofanet.dk/discus-fever.dk

Fra : Michael Lynge

Dato : 31-03-03 00:31

Hej Torben
Ja, jeg har kigget på din side og også fået en mail at jeg skulle give dem
en varmekur.

Dog er der lige nogle ting der skal ordnes først, bla. hente en 50 liters
akv. op fra kælderen til min maller og planter så de ikke bliver kvalt af
varmen.

Så der skal lige laves en slagplan først *s*

Men tak for svaret.
vh\michael