pumben larmer
Fra : Jakob Harming

Dato : 26-03-03 16:44

Hej

Jeg har en Eheim 2117 pumpe. Problemet er at den er begyndt at støje. Er
det pågrund af at den er ved at stå af? eller skyldes det andre ting?
Og hvad kan man gøre ved det?

mvh Jakob

Fra : Søren Steffensen

Dato : 26-03-03 17:01

Kan være fordi den trænger til at blive renset !

--

Søren Steffensen
SOS - icq#: 102169245

Fra : Dan Mortensen

Dato : 26-03-03 17:29

Jakob Harming wrote:
> Hej
>
> Jeg har en Eheim 2117 pumpe. Problemet er at den er begyndt at støje.
> Er det pågrund af at den er ved at stå af? eller skyldes det andre
> ting? Og hvad kan man gøre ved det?

Kan også være luft ?

/DM

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 26-03-03 20:10

Eller en brækket rotor aksel?

mvh
Torben
http://home1.stofanet.dk/discus-fever.dk

Fra : Jakob Harming

Dato : 26-03-03 22:04

Torben Mathiassen wrote:
> Eller en brækket rotor aksel?
>
> mvh
> Torben
> http://home1.stofanet.dk/discus-fever.dk
>
> "Dan Mortensen" <dsm@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hmm. Jeg prøver at skille den af i morgen. Så må jeg se om jeg kan finde
fejlen. Håber nu ikke på, at jeg skal købe alle mulige dyre reservedele
til den.

/Jakob

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-03-03 13:24

"Jakob Harming" skrev i en meddelelse
> [...]
finde
> fejlen. Håber nu ikke på, at jeg skal købe alle mulige dyre

Start med at checke om der er luft i pumpem - det giver larm, men er
meget nemt og gratis at fjerne

Vip eller ryst pumpen lidt, så evt luft kommer ud.

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@jNOSPAMve.dk Web: http://www.jve.dk