Hovedrengøring af akvarie
Fra : Jakob Griffel

Dato : 25-03-03 23:38

Hej NG!

Nu så jeg lige i en anden tråd en diskussion omkring rengøringen af at tomt
akvarie.
Nu spørger jeg:

Hvor tit skal man tømme sit akvarie for fisk, sten planter osv. for at give
det en hovedrengøring? eller er det overhovedet nødvendigt?

Jeg har haft mit 63 ltr.'s i et nogle år uden at have haft det hele pillet
ud. Der har godt nok samlet sig en del grums i gruset, men jeg støvsuger
jævnligt (ca. en gang om måneden), renser pumpen og skifter en tredjedel af
vandet ud ved den lejlighed. Er det ikke ok?
Pumpen er temmelig fyldt med grums, men ellers ser det ud somom det hele
kører fint og det har det sådan set gjort hele tiden, så jeg har ikke nogen
intention om at gribe ind i et system, der ser ud til at køre fint.

Hvad synes i?

Hilsen Jakob Griffel

Fra : Max

Dato : 26-03-03 07:40

> Hvor tit skal man tømme sit akvarie for fisk, sten planter osv. for at
give
> det en hovedrengøring? eller er det overhovedet nødvendigt?

Min idé/tanke om et akvarium er at det vigtigste er at opret holde en
ballance som dine fisk trives med. men jeg mener ikke er det er direkte
nødvendigt, da man jo så tømmer det for alt næring, såsom alger osv. jeg ved
godt at det tildels også er meningen, men hvis du har maller(eller andre
alge-spisende fisk)skal de jo også have noget at spise

> [...]
af
> vandet ud ved den lejlighed. Er det ikke ok?

Jeg synes at der er lidt lang tid imellem, men hvis fiskene har det godt med
det og du synes at det er iorden at se på, kan jeg ikke se at der skulle
være noget i vejen med det....

> Pumpen er temmelig fyldt med grums,

Det er jo også det den er der for

/Max