Utæt akvarium
Fra : Max

Dato : 24-03-03 10:21

Mit ny-indkøbte brugte 6kant akvarie har vist sig at være utæt, selvfølgelig
testede jeg det først med gode resultater, men nu hvor jeg har fået fisk og
planter i, ser det ud til en at fugerne er blevet utætte...

Jeg har nu tømt det, og det er ved at tørre...og jeg står med
spørgsmålet...hvordan tætner jeg det? skal hele fugen fjernes og lægges en
ny? eller hvad skal jeg gøre?
Hvad for noget silicone skal jeg bruge, skal det være den nede for
dyrehandleren eller kan jeg købe noget i harald nyborg? og hvad skal der
rengøres med først?

Håber på hurtig respons...

på forhånd tak

/Max

Fra : Pernille

Dato : 24-03-03 10:39

Hej Max.

Ærgeligt... Jeg vil først foreslå at du tjekker om det nu også er utæt. Det
kan være kondens fra låg, topglas eller lysarmatur der løber ned fra oven
(Jeg har selv samme problem med et af mine små akvarier). Hvis det viser sig
at det så også er utæt, kan det anbefales at bruge silicone fra dyrehandlen.
Håber du finder en løsning på det...

Mvh
Pernille

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 24-03-03 10:36

"Max" <maxses@hotmail.com> writes:

> Hvad for noget silicone skal jeg bruge, skal det være den nede for
> dyrehandleren eller kan jeg købe noget i harald nyborg? og hvad skal der
> rengøres med først?

Der er ikke noget i vejen med den akvarie silicone der kan købes i
Harald Nyborg.

Rengøring kan nemt ordnes med en hobbykniv, silicone og en fnugfri
klud.

/Esben
--
They say when nature calls you should answer it,
I say let the answering machine get it.

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 24-03-03 11:04

Esben Haabendal Soerensen wrote:
<KLIP>

> Rengøring kan nemt ordnes med en hobbykniv, silicone og en fnugfri
> klud.

Du mener acetone?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Max

Dato : 24-03-03 11:09

> Du mener acetone?

Jeg er også lidt i tvivel.... =

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 24-03-03 11:11

"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> writes:

> Esben Haabendal Soerensen wrote:
> <KLIP>

> Du mener acetone?

Jeps. Der er nogen gange alt for langt fra tanke til taster

/Esben
--
Analysing humour is like analysing a frog: you can do it,
but the frog tends to die in the process.

Fra : Rapper

Dato : 24-03-03 11:04

"Max" <maxses@hotmail.com> wrote in message news:b5mikt$nan$1@sunsite.dk...
> Mit ny-indkøbte brugte 6kant akvarie har vist sig at være utæt

Hvis det er nyindkøbt i en butik har du to års reklamationsret, og er det
under 14 (?) dage er de forpligtet til at give dig et nyt med det samme pga.
ombytningsretten.

--
Mvh Rasmus
ICQ# 54047619

Fra : Max

Dato : 24-03-03 11:07

> Hvis det er nyindkøbt i en butik har du to års reklamationsret, og er det
> under 14 (?) dage er de forpligtet til at give dig et nyt med det samme
pga.
> ombytningsretten.

Ja....hvis det var så vel...men det er købt privat...der har jeg
selvfølgelig på sin vis de samme rettigheden...men han sagde at har ikke
havde haft vand i det i et halvt år og ikke vidste hvordan det helt stod
til....

/Max

Fra : Rapper

Dato : 24-03-03 11:10

"Max" <maxses@hotmail.com> wrote in message news:b5mlbm$bbf$1@sunsite.dk...
> [...]
> selvfølgelig på sin vis de samme rettigheden...men han sagde at har ikke
> havde haft vand i det i et halvt år og ikke vidste hvordan det helt stod

Ok, surt nok. Zoo Zity sælger forresten en silikonetube til akvarier for
40,-. Var selv ved at købe en i går da jeg besluttede mig for at jeg ikke
gad vente på at det skulle tørre

--
Mvh Rasmus
ICQ# 54047619

Fra : Max

Dato : 24-03-03 11:12

> Ok, surt nok. Zoo Zity sælger forresten en silikonetube til akvarier for
> 40,-.

Ja det er billigt, men jeg er fra jylland og kommer ikke sådan lige i
ZooCity...ellers en fed butik

>Var selv ved at købe en i går da jeg besluttede mig for >at jeg ikke
> gad vente på at det skulle tørre

Den forstod jeg ikke helt? tørre det hurtigere end det man kan købe i harald
nyborg?

/max

Fra : Rapper

Dato : 24-03-03 12:45

"Max" <maxses@hotmail.com> wrote in message news:b5mlln$eiu$1@sunsite.dk...

> Den forstod jeg ikke helt? tørre det hurtigere end det man kan købe i
harald
> nyborg?

Jeg kan ikke tale/skrive dansk om morgenen. Jeg købte et nyt akvarium
istedet for at vente på at silikonen skulle størkne på det gamle.

--
Mvh Rasmus
ICQ# 54047619

Fra : Max

Dato : 24-03-03 13:59

> Jeg kan ikke tale/skrive dansk om morgenen. Jeg købte et nyt akvarium
> istedet for at vente på at silikonen skulle størkne på det gamle.

Okay....så forstår jeg tillykke med det

/Max

Fra : Jan Bøgh

Dato : 24-03-03 13:48

"Max" <maxses@hotmail.com> wrote in message news:b5mlbm$bbf$1@sunsite.dk...

> Ja....hvis det var så vel...men det er købt privat...der har jeg
> selvfølgelig på sin vis de samme rettigheder

Nej, det har du ikke.

vh
Jan

Fra : Max

Dato : 24-03-03 14:37

> Nej, det har du ikke.

okay....det synes jeg bare meget vel at jeg har læst op til flere
steder...også i købeloven... grunden til at det ikke blir brugt er at det
kan være svært at bevise det ene eller det andet...?

Fra : Jan Bøgh

Dato : 24-03-03 13:48

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 24-03-03 18:55

"Jan Bøgh" <jan@boegh-dot-net> writes:

> Nej, det har du ikke.

Her ville det jo nok være på sin plads at bakke det op med lidt
dokumentation af bare en eller anden slags...

Såvidt jeg husker (en _meget_ vag form for dokumentation), så gælder
der ved køb ved private ingen særlig forbrugerbeskyttelse hvis prisen
er under en vis bagatelgrænse. Vist nok 1500 kr. Hvis prisen er over
denne grænse, så har man en vis grad af beskyttelse. Jeg husker ikke
hvor meget den består i, men det er _vist_ nok noget med 14 dages
reklamationsret.

/Esben
--
To proliferate the species, aphids produce by virgin birth for three
generations!

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-03-03 19:58

"Esben Haabendal Soerensen" <esben@haabendal.dk> wrote in message

> Her ville det jo nok være på sin plads at bakke det op med lidt
> dokumentation af bare en eller anden slags...

Værsgo - pladsen er din!

vh
Jan

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 26-03-03 20:07

"Jan Bøgh" <jan@boegh-dot-net> writes:

> "Esben Haabendal Soerensen" <esben@haabendal.dk> wrote in message

> Værsgo - pladsen er din!

*sigh*

/Esben

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-03-03 21:54

> *sigh*

Prøv at bruge Google - den giver svar på de fleste banale spørgsmål.
Men jeg skal da gerne give en henvisning:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A19800002829-REGL
Det interessant er definition af en handlende og et forbrugerkøb.

Hvor svært kan det være?
*suuuk*

vh
Jan

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 27-03-03 08:35

"Jan Bøgh" <jan@boegh-dot-net> writes:

> Hvor svært kan det være?

Åbenbart svært nok til at du ikke kunne besværes til at være mere
behjælpelig i dit originale indlæg.

Nå, men hvis det er sådan niveauet skal være i dette forum, så må det
jo være sådan. Så må jeg jo bare i fremtiden bære over med dine
indlæg, og håbe på at andre vil gøre det samme.

EOD (fra min side).

/Esben
--
The 50-50-90 rule: Any time you have a 50-50 chance of getting
something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Fra : Max

Dato : 27-03-03 08:45

> Åbenbart svært nok til at du ikke kunne besværes til at være mere
> behjælpelig i dit originale indlæg.

Jamen der må da være en misforståelse...
om det er min eller hans vil jeg ikke udtale mig om, men jeg har altid set
grupperne som et sted for diskution og et sted hvor jeg kan søge hjælp(med
begrundelse)

> Nå, men hvis det er sådan niveauet skal være i dette forum, så må det
> jo være sådan. Så må jeg jo bare i fremtiden bære over med dine
> indlæg, og håbe på at andre vil gøre det samme.
I'll do...

> EOD (fra min side).

Hva betyder det?

/Max

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 27-03-03 10:00

Max skrev:

> Hva betyder det?

End Of Discussion.

// Klaus

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 27-03-03 10:04

> I'll do...

> Hva betyder det?

End Of Discussion ,)

/Esben
--
60% of Americans say that, if they could push a button that would make
Larry King disappear, they would keep pushing it and not stop.

Fra : J@N

Dato : 24-03-03 19:18

> [...]
> Hvad for noget silicone skal jeg bruge, skal det være den nede for
> dyrehandleren eller kan jeg købe noget i harald nyborg? og hvad skal der

Rens akvariet grundigt med vand, tør med acetone på silikonen indvendigt og
påfør med en sikker hånd sort silikone ovenpå den gamle. Det har jeg gjort
flere gange med udmærket resultat.

Held og lykke med projektet.

Jan