Akvariehandlere i Århus ?
Fra : Ole Vandborg Rasmuss~

Dato : 18-03-03 19:18

Hejsa

Jeg skal en tur til Århus på fredag, og ville da gerne rundt til byens
akvarieforhandlere - er der nogen der kan nævne hvor de forskellige ligger ?
Meget gerne med adresser - så er det så nemt på krak.dk

Kan dog lige sige, at jeg kender kun til aqua-livingroom i Viby....

Mvh
Ole Vandborg Rasmussen

Fra : Dan Mortensen

Dato : 18-03-03 19:25

Ole Vandborg Rasmussen wrote:
> Hejsa
>
> Kan dog lige sige, at jeg kender kun til aqua-livingroom i Viby....

Når du er derude kan du checke PetWorld som ligger ude ved Kvickly Extra
(OBS)

/DM

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 18-03-03 21:16

Lystrup dyrecenter, http://www.dyrecenter.dk/

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 19-03-03 01:21

> [...]
> Meget gerne med adresser - så er det så nemt på krak.dk
>
> Kan dog lige sige, at jeg kender kun til aqua-livingroom i Viby....

Det ville være mit bud...

Jeg kan lide at komme hos Bjarne, fordi han, ligesom jeg, interesserer
sig for planter. Desuden har han et godt udvalg og så har jeg lært at
filtrere hvad jeg får at vide

Århus rummer en sørgelig samling af selvoptagede, rodede, påståelige,
uinteresserede og useriøse akvariehandlere.

Petworld (nævnt tidligere i tråden) får endnu en gang /ikke/ min anbefaling.
Lidt afhængigt af hvem man taler med, kan man enten ikke få ordentligt
svar eller så bliver man "påduttet" medimport, ubrugeligt isenkram og
bedrevidenhed... til høje priser.

Dog er de billige med akvarier (første fix er gratis-taktikken).

Jeg vil dog til butikkens forsvar nævne at der findes de forretninger,
der er værre i Århusområdet.

Hvorfor er der i landets næststørste by ikke bare en enkelt forretning,
der bare ligner Futterhaus i Batteriestrasse i Flensborg?
.... Og den er ikke engang særligt god sammenlignet med andre tyske
akvarieforretninger.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : gokke

Dato : 19-03-03 09:05

"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor er der i landets næststørste by ikke bare en enkelt forretning,
> der bare ligner Futterhaus i Batteriestrasse i Flensborg?

sikke et spørgsmål, mit svar er udbud og efterspørgsel.
hvis den butik du efterlyser kan overleve, hvad med selv at åbne en

gokke

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 19-03-03 16:48

gokke wrote:
> "Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> skrev i en meddelelse

> sikke et spørgsmål, mit svar er udbud og efterspørgsel.

Se det som et tegn på frustration :-/

> hvis den butik du efterlyser kan overleve, hvad med selv at åbne en

1. Det vides ikke.
2. Man skal ikke nødvendigvis være bager for at afgøre om brød er godt.

Fra : gokke

Dato : 19-03-03 18:50

> Se det som et tegn på frustration :-/

> 2. Man skal ikke nødvendigvis være bager for at afgøre om brød er godt.

det er noget helt andet, det er ok at have en holdning til om noget er godt
eller skidt, det var bare dit spørgsmål jeg studsede over.

Fra : S.Mik

Dato : 19-03-03 19:47

Har haft samme oplevelse i PetWorld - gik derfra som den dummeste og
mest uvidende akvarist til d.d.

Fra : Ole Vandborg Rasmuss~

Dato : 19-03-03 20:49

Tak for de mange indlæg

Det lyder som om det ikke er værd at køre derned - må prøve at ringe til
aqua-living i stedet, og høre om han har den ene fisk jeg lige står og
mangler

Mvh
Ole Vandborg Rasmussen

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 19-03-03 21:22

> [...]
> ligger ? Meget gerne med adresser - så er det så nemt på krak.dk
>
> Kan dog lige sige, at jeg kender kun til aqua-livingroom i Viby....

Der er en fisk som minder om den (har du skrevet forkert?)
Bedotia geya på lagerlisten hos Credo
http://www.credofish.dk/lagerliste/lagerliste.htm

er det den?

De sælger vist ikke til private, men du kan sikker finde butik som
køber fisk hos den, og bestille den hjem

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 20-03-03 08:09

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> wrote in message
> De sælger vist ikke til private, men du kan sikker finde butik som
> køber fisk hos den, og bestille den hjem

Hej Søren

Det var da en mulighed - takker for responsen

/Ole

Fra : Ole Vandborg Rasmuss~

Dato : 20-03-03 14:39

> Der er en fisk som minder om den (har du skrevet forkert?)
> Bedotia geya på lagerlisten hos Credo
> http://www.credofish.dk/lagerliste/lagerliste.htm
>
> er det den?

hmmm.... der er vist forvirring derude

Min "kilde" (http://www.fishbase.dk/populaernavne.htm) siger nu godt nok
"Bedotia geayi" - men hvad, bare jeg får det jeg skal bruge .

Mvh
Ole