Så lykkedes det mig endelig at få lov til at af aflevere min
bestilling på NetExpress - efter en måneds ventetid og to forgæves
forsøg, hvor jeg ikke kunne få lov til at bestille til trods for at
centralen var meldt klar på
www.tele.dk.
Men nu lykkedes det altså. Der var imidlertid en ting der undrede mig.
Sælgeren spurgte, om min telefon blev betalt af firmaet. Det synes jeg
er underligt. Telefonen er oprettet i mit navn (hvilket han vel kunne
se, da jeg allerede havde opgivet nummeret), Om en anden så evt.
betaler min telefonregning, kan da ikke vedkomme TDK?
Men begrundelsen var endnu mere besynderlig end som så. Ifølge
sælgeren kan man ikke købe NetExpress, hvis man har firmabetalt
telefon, så _skal_ man have Pro@ccess.
Jeg er godt klar over, at NetExpress er tiltænkt privatkunder og
Pro@ccess henvender sig til firmaer. Men er der ikke valgfrihed? Hvis
et firma vil stille bredbånd til rådighed for sine medarbejdere i
deres private hjem, og de finder at NetExpress er bedre egnet til det
formål, kan de så ikke vælge den løsning?
--
Lars Jørgen Helbo <helbo@bigfoot.com>
http://mrohs-helbo.homepage.dk
http://haurumsall.cjb.net
http://www.salldata.dk