Trådløst rækkevidde mellem opgange
Fra : Ukendt

Dato : 27-03-03 00:58

Jeg hjælper en ven med at finde ud af, om det er muligt at koble hans
computer sammen med hans fatters via trådløst - de bor ca. 50 - 60 meter fra
hinaden, men i hver sin opgang... Nogen der ved, om der er god eller dårlig
sandsynlighed for at få det til at virke?

Og er det muligt at undgå at bruge et accespoint, men køre direkte fra
netkort til netkort, da penge har en MEGET STOR betydning i dette....

Med meget mener jeg helst ikke over 5-600 per netkort...! (Altså ca. 1200
ialt for en virkende installation...)

Med venlig hilsen
Asger

P.S. I må meget gerne oplyse hvilke kort jeg evt. skulle bruge...

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 27-03-03 01:41

"Asger" <mail(at)tedbundy.dk> wrote in message
> [...]
dårlig
> sandsynlighed for at få det til at virke?

Med de kort jeg har prøvet (Linksys og et par ukendte mærker) tror jeg ikke
du skal regne med det. De 100m de fleste producenter angiver er vist på en
åben mark og så skal der vist være vindstille ;) - man må jo nok formode at
der er er par betonmure i dit tilfælde ... eller?

> [...]
> netkort til netkort, da penge har en MEGET STOR betydning i dette....
>
> Med meget mener jeg helst ikke over 5-600 per netkort...! (Altså ca. 1200

Jeg tror ikke du får det til at lykkes på det budget - men der er jo ikke
andet at gøre end at låne dig frem og se om det virker ;)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initaler.dk