Netværk over Internet - hvordan ?
Fra : Jan Rysz

Dato : 26-03-03 08:30

Jeg har 3 maskiner i mit eget lille hjemmenetværk, koblet på en D-link
router.

Nu har min kammrat, så en maskine stående et andet sted i landet, der gerne
skuille køre sammen med de andre.
maskinen er direkte tilsluttet et ADSL-modem.

Der behøver ikke være mulighed for remote desktop, men bare så vi har
adgang til de mapper vi deler, hver især.

Hvordan ordner jeg den ?

Jan Rysz

Fra : Heino Skjøtt

Dato : 26-03-03 08:47

Jan Rysz wrote:
> [...]
>
> Der behøver ikke være mulighed for remote desktop, men bare så vi har
> adgang til de mapper vi deler, hver især.

Jeg tror det du søger er VPN. Prøv at læs følgende side:
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=vpn

Fra : Jan Rysz

Dato : 26-03-03 22:46

> Jeg tror det du søger er VPN. Prøv at læs følgende side:
> http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=vpn

Har kigget lidt på det, og det virker som det jeg skal bruge.

Nu ligger der en jo VPN-klient i både W2000 og XP ( begge er Pro-udgaver ),
men er de sikrer nok, eller skal jeg have et tredjeparts-program ?

Og i så fald....hvilke kan anbefales ?

Jan Rysz