IP 0.0.0.0
Fra : Faxe

Dato : 25-03-03 20:21

Hej Alle

En af mine venner har lige købt en ny acer-bærbar comp. med WinXPPro.
Men hans ip-adresse er 0.0.0.0, når han forsøger at sætte den til hans ADSL
(Speedstream 2601), modtager den ingen ip!

Hvis han tager stikket ud af netværkskortet, og genstarter burde den så ikke
få noget med 169.254.xx.xx??

Hvad kan skydes at netkortet ikke modtager en IP-adresse???

/Faxe

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-03-03 21:30

"Faxe" <jademutter@hotmail.com> wrote in

> Hvis han tager stikket ud af netværkskortet, og genstarter burde
> den så ikke få noget med 169.254.xx.xx??

Stikket skal sidde i hele tiden. Det er ikke nødvendigt at genstarte
Windows XP - du kan bare åbne en prompt og skrive ipconfig /release og
derefter skrive ipconfig /renew - og så tjekke om den har fået en IP
der ser rigtig ud med ipconfig uden parametre.

> Hvad kan skydes at netkortet ikke modtager en IP-adresse???

At XP ikke er sat op til DHCP, eller kablet eller netkortet ikke
virker?

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Faxe

Dato : 25-03-03 22:23

Hej Flemming

> [...]
> derefter skrive ipconfig /renew - og så tjekke om den har fået en IP
> der ser rigtig ud med ipconfig uden parametre.

det er netop problemet, alt er slået til og tilsluttet, men den modtager
alligevel ingen IP!

for en sikkerheds skyld for checker man om den er sat op til DHCP?

ikonet på proceslinien fortæller at der er forbindelse!

Hvad kan det ellers være?

/Faxe

Fra : Flemming Joensson

Dato : 26-03-03 00:40

> for en sikkerheds skyld for checker man om den er sat op til DHCP?
>
> ikonet på proceslinien fortæller at der er forbindelse!

Hvis du spørger, hvor man tjekker om maskinen er sat op til DHCP, så
gør du det ved at gå ind i kontrolpanelet og åbne "Network
Connections", eller hvad den nu hedder på hans maskine. Derinde vises
der så de LAN forbindelser der er konfigureret på maskinen.

Højreklik på den der hedder Local Area Connection og vælg Properties.
I fanebladet General klikker du én gang på Internet Protocol (TCP/IP),
og klikker så på Properties.
I det vindue der nu åbnes skal disse to radioknapper være aktiveret:
Obtain an IP address automatically og Obtain DNS server address
automatically.

Hvis det står på den måde, så er maskinen sat op til at bruge DHCP.

Flemming

Fra : Faxe

Dato : 26-03-03 18:01

Hej Flemming

Den er sat til at benytte DHCP, og selv hente IP-adresse!

/Faxe

Fra : MJ

Dato : 02-04-03 07:18

Faxe wrote:
> Hej Flemming
>
> Den er sat til at benytte DHCP, og selv hente IP-adresse!
>
> /Faxe

Kontroller at det abbonnement han har også giver automatisk IP ved opstart.

Ring til kundeservice hos udbyderen hvis I er i tvivl.

--
MJ