Ustabil Trådløs-forbindelse
Fra : Mikkel

Dato : 25-03-03 19:35

Hey

Jeg har sat en gang trådløst udstyr op! men har ikke mega meget forstand på
det! l-) Jeg kan godt få forbindelse! men det køre meget ustabilt ! logger
af og på hele tiden!! Det er 3Com 10/100, kort og D-Link AirPlus
DI-614+ router.

Er det vigtigt hvad der er elektronike i nærheden der evt kan forstyrre
signalet? Eller skal routeren hænge på en bestemt måde!?

/m

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-03-03 21:34

Mikkel <mhoe01@NO-WAYhum.auc.dk> wrote in

> Er det vigtigt hvad der er elektronike i nærheden der evt kan
> forstyrre signalet? Eller skal routeren hænge på en bestemt måde!?

Jeg har ikke selv trådløst udstyr (endnu), men der må da være en manual
hvori disse ting er angivet?

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Lars Funder

Dato : 25-03-03 21:52

"Mikkel" <mhoe01@NO-WAYhum.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

logger
> af og på hele tiden!! Det er 3Com 10/100, kort og D-Link AirPlus

Det er vigtigt at justere antennernes retning på routeren og evt på kortet
således at der er max signal, jeg har testet lidt med D-link, og bare en
drejning på ca 20 grader på netkortets eksterne antenne ændrede signal fra
65% til 100%. Placering af wireless router kan også ændre meget på signalet,
prøv lidt forskelligt.
Der fulgte vel noget software med dit Wireless netkort som viser signal
styrke og link kvalitet, brug det under fin justering.

Lars Funder
www.larsfunder.dk

Fra : Martin K

Dato : 01-04-03 12:07

> [...]

logger
> af og på hele tiden!! Det er 3Com 10/100, kort og D-Link AirPlus

Det kan da ikke være et 10/100 kort, hvis det er trådløst ! Det lyder som om
at det er et almindeligt ethernet kort.
Tjek lige kortet engang mere.

/Martin

Fra : Mikkel

Dato : 01-04-03 12:33

On 01/04/03 13:06, in article vpeia.1212$y3.115250@news010.worldonline.dk,
"Martin K" <mkie@FJERNDETTEtiscali.dk> wrote:

> [...]
> logger
>

> Det kan da ikke være et 10/100 kort, hvis det er trådløst ! Det lyder som om

Det er rigtig det er et "3com Wireless Lan 11Mbps PC Card XJACK" kort. Jeg
har prøvet at placere DI.614 lidt forskellige steder! Forbindelsen er lige
ustabil om PC'en er tæt på eller længere væk.

/m

Fra : Martin K

Dato : 01-04-03 23:14

> Det er rigtig det er et "3com Wireless Lan 11Mbps PC Card XJACK" kort. Jeg
> har prøvet at placere DI.614 lidt forskellige steder! Forbindelsen er lige
> ustabil om PC'en er tæt på eller længere væk.

Har du hentet de nyeste drivere + evt firmware ? Det kan være det hjælper.

/Martin

Fra : Steen Kastoft Hansen

Dato : 02-04-03 05:50

Tirsdag 1 Apr 2003 skrev "Mikkel" <mhoe01%40NO-WAYhum.auc.dk>:

> [...]

Måske er der interferens fra noget andet der sender på samme
frekvens. Prøv at skifte kanal.

Steen