DHCP problem
Fra : ..::jmj::..

Dato : 25-03-03 10:46

På et NT netværk (Small Business Server), alle klienter Windows 2000, har vi
ændret lidt på IP-opsætningen.
Mest markant er, at en ny gateway er sat op, og vi har tilsvarende ændret i
scope-opsætningen på DHCP-serveren.
Af en besynderlig årsag, smides de nye IP-adresser ikke over på klienterne
ved logon, hvilket jeg ikke forstår.
Rent faktisk sker der det, at de nu overhovedet ikke kan finde
DHCP-serveren, desuagtet det er den samme (med samme IP).
Udover DHCP, fungerer serveren også som WINS-server, kan der ligge noget
her, jeg er ikke specielt ferm til WINS?

Hvis jeg giver klienterne en fast IP med den nye GW og de nye DNS-servere,
er der ingen problemer...

Hjælp modtages med kyshånd..!

PFT
Jørgen

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 25-03-03 10:54

"..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk> wrote in message
> [...]
> her, jeg er ikke specielt ferm til WINS?
>
> Hvis jeg giver klienterne en fast IP med den nye GW og de nye DNS-servere,

Det er ikke fordi du har været streng mht. dhcp da du har sat packet filters
op på din ISA?

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : ..::jmj::..

Dato : 25-03-03 11:09

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> skrev i en meddelelse
> "..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk> wrote in message
> vi
SNIP

> Det er ikke fordi du har været streng mht. dhcp da du har sat packet
> [...]

Jeg er nok ikke helt klar over hvad du mener?

Jørgen

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 25-03-03 11:23

"..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk> wrote in message

[Snip]

> filters

[snip]

> Jeg er nok ikke helt klar over hvad du mener?
>
> Jørgen

Hvis du i din ISA firewall har en regel der tillader dhcp serveren at
broadcaste til 192.168.1.x og ikke andet, får du problemet hvis du fx.
skifter til 10.0.0.x subnet.

Det var bare lige den eneste mulighed jeg lige kunne se - prøv evt at kigge
dine ISA packet filter regler igennem ;)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Anon

Dato : 26-03-03 19:19

"..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> scope-opsætningen på DHCP-serveren.
> Af en besynderlig årsag, smides de nye IP-adresser ikke over på klienterne
> ved logon, hvilket jeg ikke forstår.

Logon på domænet? Det har ikke noget med DHCP at gøre...
Hvor langt et lease har du på scopet? Hjælper det at frigive/forny
ip-adresse på klienten?

> Rent faktisk sker der det, at de nu overhovedet ikke kan finde
> DHCP-serveren, desuagtet det er den samme (med samme IP).

Kan du pinge den? Har du ændret adressen på subnettet?

Anon