Deling af Stofanet forbindelse
Fra : Jane

Dato : 23-03-03 22:57

Hej

Jeg har sammen med min kæreste sat et lokalnetværk op med vores 2 pc'er (xp
og 2k), hvor vi kører fildeling samt deler en Stofanet forbindelse på
følgende måde: En pc (win xp) med 2 netkort, et til Stofanet forbindelsen og
et til lokalnet forbindelsen, som bruger xp's connection sharing.

Dette virker fint, men ulempen er, at pc'en, der er connected til Stofanet,
skal være tændt og online, for at den anden kan komme på nettet.

Derfor vil vi lige høre, om der er nogen, der har erfaringer med, om det kan
lade sig gøre at dele en Stofanet forbindelse mellem 2 eller flere pc'er
uden et såkaldt familieopkoblingsabonnement, men istedet ved hjæp af en DHCP
client/server router som fx. Dlink 604 eller en Dlink 704P?

På forhånd tak!

--
/Jane Madsen
www.janes.dk

Fra : Robert Jensen

Dato : 23-03-03 23:02

"Jane" <mail@janes.dk> wrote in message
> [...]
DHCP
> client/server router som fx. Dlink 604 eller en Dlink 704P?

køb en dl-604 router (ca 500 kr)
sæt begge pc'er til og klon mac adressen, så skulle den så vidt jeg har
forstået være fikset.

mvh

Robert

Fra : Lars Bonde

Dato : 24-03-03 01:55

"Jane" <mail@janes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Du skal være opmærksom på at det ikke er tilladt hos Stofa at lave dette
nummer.

VH Lars

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-03-03 01:37

Lars Bonde wrote:

> Du skal være opmærksom på at det ikke er tilladt hos Stofa at lave
> dette nummer.

Kilde?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Lars Bonde

Dato : 25-03-03 12:29

> Kilde?

Stofa.
jeg her haft en længer snak med dem om problemer da jeg mente at det ikke
var rimeligt.

VH lars

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-03-03 23:27

On Tue, 25 Mar 2003 01:36:44 +0100, Mikael Nørrelund Andersen
<noerrelund@pc.dk> wrote:

> Kilde?

Jeg tror, forvirringen kommer af punkt 1.2 i aftalevilkårene, der
siger, at forbindelsen "er personlig for abonnenten", men der
står også "og dennes husstand", så i det aktuelle tilfælde (hvor
det drejer sig om at dele med kæresten) har jeg svært ved at se,
der skulle være tale om en overtrædelse af aftalen.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-03-03 22:46

Asbjorn Hojmark wrote:
> [...]
> tilfælde (hvor det drejer sig om at dele med kæresten) har
> jeg svært ved at se, der skulle være tale om en overtrædelse

Jeg håber ikke det er ulovligt, jeg har lige installeret en
router hos min kammerat, så hans bærbare og hans
stationære kan komme på nettet samtidigt.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-03-03 23:44

On Wed, 26 Mar 2003 22:46:25 +0100, Mikael Nørrelund Andersen
<noerrelund@pc.dk> wrote:

> Jeg håber ikke det er ulovligt, jeg har lige installeret en
> router hos min kammerat, så hans bærbare og hans stationære
> kan komme på nettet samtidigt.

Nej, jeg kan ikke se, hvordan man skulle kunne læse det ud af de
betingelser, som jeg refererede til. Og ulovligt er det i hvert
fald ikke.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 26-03-03 23:45

On Wed, 26 Mar 2003 23:43:41 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Nej, jeg kan ikke se, hvordan man skulle kunne læse det ud af de
>betingelser, som jeg refererede til. Og ulovligt er det i hvert
>fald ikke.

Kan jeg godt give dig ret i. På det punkt er Stofanets regler meget
gummiagtige. Der står at det er personligt og for kun for den husstand
men man skal stadig betale ekstra hvis at man vil koble nogle af sine
andre computere i husstanden på.
Flemming Jacobsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-03-03 00:05

Thunderbird[7100] wrote:
> man skal stadig betale ekstra hvis at man vil koble nogle
> af sine andre computere i husstanden på.

Hvor står det?

Hvad med denne paragraf:
5 BRUG AF TILSLUTNINGEN
5.3
<snip>
Tilslutningen må kun anvendes til én pc, med mindre
abonnenten har indgået skriftlig aftale med Telia Stofa
om en anden tilslutning. Telia Stofa er til enhver tid
berettiget til at foretage inspektion af tilslutningen.
</snip>

Hvis vi sammenholder den med denne:
7 AFBRYDELSE AF TILSLUTNINGEN
<snip>
7.1
* Abonnenten på anden vis væsentligt eller gentagne
gange misligholder sine forpligtelser i henhold til aftalen,
herunder misligholdelse af punkterne 1.2, 4.3 og 5.3.
</snip>

Kilde http://www.stofa.dk/stofanet/aftalevilkaar.html

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 27-03-03 00:06

On Thu, 27 Mar 2003 00:05:22 +0100, Mikael Nørrelund Andersen
<noerrelund@pc.dk> wrote:

>Hvor står det?

Hvis du går ind på Stofanets side og kigger så står det faktisk under
"familieopkoblings" delen.
Flemming Jacobsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-03-03 00:36

Thunderbird[7100] wrote:

> Hvis du går ind på Stofanets side og kigger så står det faktisk under
> "familieopkoblings" delen.

Ja okay, men jeg syntes nu det er mærkeligt.
Min kammerat bor alene og skal vel ikke betale for
en familieopkobling, når det nu er til ham selv.
Jeg har nu ikke ondt i r*ven over han bruger router,
da han meget sjældent har begge PCer tændt samtidigt.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 27-03-03 12:56

On Thu, 27 Mar 2003 00:35:43 +0100, Mikael Nørrelund Andersen
<noerrelund@pc.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har nu ikke ondt i r*ven over han bruger router,
>da han meget sjældent har begge PCer tændt samtidigt.

Kan vi kun blive enige om. Jeg havde gjort det samme
Flemming Jacobsen

Fra : Hammer

Dato : 03-04-03 21:06

Jeg ved ikke om der er givet et egenligt svar på hvordan det kan lade sig
gøre at dele en forbindelse.

Hvis ikke så kan jeg anbefale at man køber en Netgear RP614 Router for det
virker upåklageligt og er utroligt nemt at sætte op.

mvh Jens

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-04-03 22:17

Hammer wrote:
> Jeg ved ikke om der er givet et egenligt svar på
> hvordan det kan lade sig gøre at dele en forbindelse.

Jojo, i 1. post:

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.