forbinde 2 pc pc'er XP
Fra : Osten

Dato : 23-03-03 15:31

Jeg vil gerne forbinde min bærbare pc til min stationære pc. Der er Win XP
på begge maskiner.
Jeg har forsøgt med "set up a home or small office network" i XP, men uden
held.
Jeg bruger et krydset kabel, da jeg mener at det plejer man at bruge mellem
to pc'er??
Der er 2 netkort i den stationære, så tanken er også at den kan gå på
Internettet, og således at den bærbare kan gå på Internettet via den
stationære. Dette er dog ikke så vigtigt.
I første omgang ønsker jeg blot at overføre nogle filer mellem de to
maskiner.

Håber på et par gyldne tips

Jan

Fra : Stone

Dato : 23-03-03 18:17

Her er lidt at se på : http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/

http://www.net-faq.dk/

Fra : ab

Dato : 24-03-03 21:10

Jeg ved ikke, om du kan bruge et andet forslag til et nemt og billigt
alternativ til noget:

Inden jeg fik trådløst netværk i huset brugte jeg at forbinde min bærbare
via et parallelt link-kabel. Forbindelsen blev angivet til max 4 Mbit, men
det er jo også nok for de fleste.

ab

Fra : Osten

Dato : 24-03-03 21:35

Egentlig er jeg mest interesseret i at forbinde de 2 maskiner, for at kunne
overføre nogle filer.
Jeg har netkabler, både alm. og et krydset. Tillige har jeg en hub. Men jeg
har dog lidt problemer med at "finde" den anden pc.
En vejledning i dette ville være rar!
Skal jeg sætte nogle ip-adresser op? Mener at det nærmest burde kunne lade
sig gøre uden det store besvær når der nu er wXP på begge maskiner(?).
Det er som om at jeg har forbindelse mellem maskinerne, men kan blot ikke se
dem på den anden maskine. (får fx. at vide: "cable unplugged")
/Jan

Fra : ab

Dato : 25-03-03 03:59

> [...]
> maskiner(?). Det er som om at jeg har forbindelse mellem maskinerne,
> men kan blot ikke se dem på den anden maskine. (får fx. at vide:

Hvis du er sikker på, at der er tale om et krydset kabel - direkte mellem de
2 maskiner - skulle det ikke være nødvendigt at definere ip-adresser. Din
melding om manglende kabelforbindelse tyder også på en hardware-fejl.

Har du installeret netbios ? / Hjælper dog nok ikke på din kabelfejl.

ab

Fra : Osten

Dato : 25-03-03 19:20

> [...]
> 2 maskiner - skulle det ikke være nødvendigt at definere ip-adresser. Din
> melding om manglende kabelforbindelse tyder også på en hardware-fejl.

Undskyld. Dårligt formuleret af mig. Mgl. kabelforbindelse opstår kun når
jeg trækker kablet ud. Dvs. der er forbindelse, men jeg kan ikke se den
anden computer på den anden computer.

> Har du installeret netbios ? / Hjælper dog nok ikke på din kabelfejl.

Nej. Tror jeg ikke at jeg har.

Mvh Jan

Fra : Steen B

Dato : 25-03-03 20:46

On Tue, 25 Mar 2003 19:19:59 +0100, "Osten" <jpeace73@SPAMhotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Undskyld. Dårligt formuleret af mig. Mgl. kabelforbindelse opstår kun når
>jeg trækker kablet ud. Dvs. der er forbindelse, men jeg kan ikke se den

bruger du XP-home for du det formentligt slet ikke til at virke, da
muligheden for netværk er fjernet fra Home versionen sammen med en del
andre ting
/steen

Fra : Osten

Dato : 25-03-03 22:40

"Steen B" <rdh4420@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> bruger du XP-home for du det formentligt slet ikke til at virke, da
> muligheden for netværk er fjernet fra Home versionen sammen med en del
> andre ting

Jeg bruger pro.

Men i hvilke tilfælde skal jeg bruge et krydset kabel?? Jeg skifter hele
tiden mellem et alm. og et krydset.... hvilket er lidt træls.
Mvh Jan

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-03-03 23:24

On Tue, 25 Mar 2003 22:40:21 +0100, "Osten"
<jpeace73@SPAMhotmail.com> wrote:

> Men i hvilke tilfælde skal jeg bruge et krydset kabel?

Mellem to 'ens' stykker udstyr, dvs. host-til-host eller switch-
til-switch (men altså ikke switch-til-host).

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Osten

Dato : 26-03-03 20:07

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse >

> Mellem to 'ens' stykker udstyr, dvs. host-til-host eller switch-
> til-switch (men altså ikke switch-til-host).

Ok. Og det gælder altid?

Hvordan kan jeg så finde den anden computer?? Hvad skal jeg pille ved?

/Jan

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-03-03 22:47

On Wed, 26 Mar 2003 20:06:44 +0100, "Osten"

> Ok. Og det gælder altid?

Nej, ikke altid (der er fx. udstyr, der automatisk krydser en
port), men som udgangspunkt er det sådan.

> Hvordan kan jeg så finde den anden computer?

Har du kigget for enden af kablet?

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/