DI-604 som modem
Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-03-03 09:33

Hej

Her erhvervet en DI-604 som skal bruges sammen med en svensk Telia ADSL.
Iflg. deres beskrivelse anvender man en PPPoE dialer til at ringe op.

Her var det så at min valg landede på DI-604 som så iflg. D-links site
kunne bruges som router samt som modem, da den har indbygget dialer.

Nu har jeg så modtaget routeren idag, og godt nok ikke pakket den ud endnu,
men bagpå vises diagram af tilslutning, hvor der er indtegnet et særskilt
DSL modem.

Derfor kommer jeg nu i tvivl, kan man bruge DI-604 som ADSL modem ved at
den ringer op via PPPoE??

--
Bjarke Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-03-03 10:54

On Wed, 19 Mar 2003 08:33:19 +0000 (UTC), Bjarke Andersen
<usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

> Derfor kommer jeg nu i tvivl, kan man bruge DI-604 som ADSL
> modem ved at den ringer op via PPPoE??

En DI-604 er en ethernet-til-ethernet router, ikke en adsl-til-
ethernet router. Så den er altså ikke et ADSL-modem. Men den kan
godt køre PPPoE på 'WAN-porten'.

-A

Fra : Hejberg

Dato : 21-03-03 00:58

hvad er så forskæld på adsl og dsl ???

Asbjørn

hilsen hejberg

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-03-03 00:11

On Fri, 21 Mar 2003 00:57:43 +0100, "Hejberg" <hejbergXXX@pc.dk>
wrote:

> hvad er så forskæld på adsl og dsl ???

Hvad er forskellen på en stationcar og en bil? Ikke ret meget,
en stationcar er bare en bestemt slags bil, ligesom ADSL er en
bestemt slags DSL.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Hejberg

Dato : 21-03-03 01:02

Prøv også at læs på side 2 under ordering information ( det som står i blåt)

(for ADSL/cable modem connection)

http://www.dlink.se/products/productdatasheets/di-604.pdf

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-03-03 00:13

On Fri, 21 Mar 2003 01:02:01 +0100, "Hejberg" <hejbergXXX@pc.dk>
wrote:

> Prøv også at læs på side 2 under ordering information ( det som står i blåt)
> (for ADSL/cable modem connection)

Ja, der står, at routeren har et *ethernet* interface til 'WAN'
og en *ethernet* switch til LAN. Det er som sagt en ethernet-til-
ethernet router.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/