Arbejdsgruppen kan ikke ses - Browse-Maste~
Fra : Car

Dato : 19-03-03 00:23

Jeg har et netværk opdelt i en arbejdsgruppe. Oversigten over arbejdsgruppen
forsvinder dagligt for så at dukke op igen efter en time eller to. Når
arbejdsgruppen er væk er den væk for alle på netværket. Fælles for alle er
også at man godt kan gå ind på de andre pc'er bare man kender computernavnet
(\\xxxx).

Der er flere pc'er på netværket som kører WinXpPro. Der benyttes kun TCP/IP.

Jeg har læst og søgt alle steder for at finde en løsning og er kommet ført
derhen at det drejer sig om en service der kører på alle netværkscomputere:
Browser som holder øje med andre pc'er og opbygger en slags tabel over
arbejdsgrupper og computere på netværket. Så vidt jeg kan forstå er een
computer Browse-Master og er ligesom "den øverste" pc - altså den der
bestemmer. Jeg har også forstået at WinXpPro har det med at ville lege
Browse-Master og så sker der en konflikt, fordi der ikke kan være flere
mastere på samme net.

Er der nogen her, som ved hvordan man knækker den nød. F.eks. hvordan man
fortæller en pc at den ikke må forsøge at "overtage" rollen som
Browse-Master.

Med håb om at en virkelig ekspert kan hjælpe:
Car

Fra : Jesper_KA

Dato : 19-03-03 11:18

"Car" <newsgroup@jetcar#!..take..away..!#.dk> wrote in message
> [...]
man
> fortæller en pc at den ikke må forsøge at "overtage" rollen som

Der er flere muligheder for hvad der går galt .. du bør lægge ud med
at kontrolere event loggen for at se hvad der står i den men her er et
par links.

http://www.eventid.net/display.asp?app=Top10&eventid=8003

http://www.winnetmag.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=4977

Finder du noget i event loggen er det første link et genialt sted at
lede
efter en forklaring på hvad den angivne eventID betyder.

Regards