Router og/eller Switch ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 17-03-03 07:25

når nogen ville tilslutte flere pc'er til deres ADSL eller kabel-tv internet-
forbindelse.

Hvornår skal man bruge en »Router« og hvornår skal man bruge en
»Switch« til at tilslutte flere pc'er til sin internetforbindelse? Skal man
to ord for den samme genstand?

Er der eventuelt forskel på hvad man skal bruge, hvis man vil have et
netværk mellem de tilsluttede pc'er, eller om de tilsluttede pc'er blot
skal bruge internetforbindelsen i fællesskab uden mulighed for at
kunne køre sammen i netværk?

Claus

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 17-03-03 08:35

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvornår skal man bruge en »Router« og hvornår skal man bruge en
> »Switch« til at tilslutte flere pc'er til sin internetforbindelse? Skal
man
> to ord for den samme genstand?

Se her:

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=switch
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=router

og hvis du er interesseret i netværk generelt, så finder du helt sikkert
noget her:

http://www.net-faq.dk/

hth
/Brian