EDO-RAM - Hva´ er det?
Fra : Morten Lind

Dato : 26-03-03 13:37

Hejsan

Jeg er kommet i besiddelse af to klodser EDO-RAM á 32MB.

Kan de bruges i en Mac?

Specifikt i en Performa 5260/120.....da de er 72pins, kan de sagtens
være der, men kan man ødelægge noget?

Det foresvæver mig nemlig, at Performaen bruger SDIMM-RAM.

Men da jeg ikke aner, hvad hverken det ene eller det andet er, vil jeg
lige spørge, inden jeg sætter dem i

På forhånd tak fra
Morten

--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Morten Lind

Dato : 26-03-03 15:05

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Det foresvæver mig nemlig, at Performaen bruger SDIMM-RAM.
>
> Men da jeg ikke aner, hvad hverken det ene eller det andet er, vil jeg

Hejsan igen.....
Jeg vil stadig gerne vide, hvad EDO-RAM er for noget, men de virker fint
i en Performa

Jeg ka´ s´gu´ ikke vente - så de kom i, og jeg krydsede fingre - Alles
klar

Hej fra
Morten

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 26-03-03 17:43

"Morten Lind" <mortenlind@mac.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Hej Morten!
EDO ram var den første ramtype som jeg stiftede bekendskab med. EDO står for
"extended data output" og var den type ram som var almindelig lige før
SD-Ram kom på markedet.
EDO-Ram kom på markedet for at kunne udnytte de nye Pentium maskiner og hvis
jeg husker rigtigt så var de optimeret til 66Mhz maskiner.
Min første PC- var en 166 Mhz Pentium MX og den var født med 32Mb EDO.....
da jeg senere skiftede til 64 Mb SD-ram blen denne Pentium maskine vildt
hurtig. ...

See yea....
Henry Lerche Madsen

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 26-03-03 17:53

> [...]

> Kan de bruges i en Mac?
>
> Specifikt i en Performa 5260/120.....da de er 72pins, kan de sagtens

Ja, det kan de.

EDO står for Enhanced Data Out og effektividerer hastigheden hvormede
data læses ud af RAmen.

--
- Peter +45 5192 3981
"Det er helt rigtigt at dømme dem til døden, når de forlader Islam"