Skærme
Fijala 3554
Utydelig tft
Fra : Peder

Dato : 26-03-03 16:35

Er det normalt for en tft-skærm (17'' Orion) at der ved 60 Hz er
steder på skærmen hvor bogstaver bliver utydelige og et meget tæt
-masket mønster bliver meget flimrende? Ved 75 Hz bliver bogstaverne
skarpe igen, og den voldsomme flimren i det omtalte mønster er næsten
ikke mærkbart.

-Peder

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 26-03-03 18:08

Peder wrote:
> [...]
> -masket mønster bliver meget flimrende? Ved 75 Hz bliver bogstaverne
> skarpe igen, og den voldsomme flimren i det omtalte mønster er næsten

Jeg har selv en 17" orion og den kører fint ved 60hz, men hvilken opløsning
kører du med? det er lidt vigtigt at du kører med "native opløsning", aller
helst 1280*1024....? Når du har indstillet skærmen så prøv evt. en omgang
"autoadjust" i menuen(tryk "menu"-->4x "Højre"-->tryk "menu" igen)...

Håber det hjælper lidt...?

--
MVH Thomas Eg Jørgensen

** OE Quotefix: http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/ **
** Kandu.dk-brugere betragtes som useriøse og ignoreres! **

Fra : Peder

Dato : 26-03-03 19:25

On Wed, 26 Mar 2003 18:07:45 +0100, "Thomas Eg Jørgensen"
<thomas@kontorbutikken.dk> wrote:

> [...]
>helst 1280*1024....? Når du har indstillet skærmen så prøv evt. en omgang
>"autoadjust" i menuen(tryk "menu"-->4x "Højre"-->tryk "menu" igen)...

Jeg kører skam i 1280*1024 og efter en gang autoadjust er bogstaverne
ok skarpe, men det nævnte mønster (f.eks. "pattern 1" fra Orions eget
testprogram) afslører stadig en højfrekvent flimren.

-Peder

Fra : Martin Petersen

Dato : 26-03-03 20:16

"Peder" <master.yoda@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kører skam i 1280*1024 og efter en gang autoadjust er bogstaverne
> ok skarpe, men det nævnte mønster (f.eks. "pattern 1" fra Orions eget
> testprogram) afslører stadig en højfrekvent flimren.

Kører du DVI?

- Martin

Fra : Peder

Dato : 27-03-03 09:39

Nix

Fra : Martin Petersen

Dato : 27-03-03 12:52

> [...]

Så vil jeg tro det enten er dit grafikkort der er ringe, eller et dårligt
skærmet vgakabel i et støjfyldt miljø.

- Martin

Fra : David T. Metz

Dato : 27-03-03 11:57

Peder skriblede:
> Jeg kører skam i 1280*1024 og efter en gang autoadjust er bogstaverne
> ok skarpe, men det nævnte mønster (f.eks. "pattern 1" fra Orions eget
> testprogram) afslører stadig en højfrekvent flimren.

Min Orion 17" står skarpt uden flimmer i begge test-patterns. Jeg lavede en
auto-adjust med et af de to mønstre på skærmen - vupti så var den god. Hvis
din ikke vil det - så vil jeg mene der er noget galt. Spørgsmålet er galt
med hvad? Det kan jo også være dit grafikkort der gør knuder ved lavere
frekvens - selvom det umiddelbart lyder underligt i mine ører. Hvad med de
nyeste drivere til kortet?

Har du mulighed for at prøve skærmen på en anden pc/grafikkort var det en
idé at prøve det inden du evt. brokker dig til forhandleren.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923