Skærme
Fijala 3554
Post erfaringer med Aldi 17"TFT Medion Fla~
Fra : Erik W.

Dato : 26-03-03 12:58

Jeg tænkte lige at jeg vil starte en tråd med udveksling af erfaringer med
Aldi's tilbuds-skærm inden det bliver spredt ud i alle mulige tidligere
emnetråde.

Jeg har hentet min nye Medion 17" TFT-skærm, og har nu siddet med den en
lille times tid hvor jeg har prøvet at finde fejl ved den.
Skærmen fremstår i en mørkegrå/sølv finish som normalt ikke er min kop te,
men som den står her ved siden af min ganle Nokia 17" Trinitron skærm så er
den faktisk rigtig nydelig.
Jeg har kigget den grundigt igennem for pixelfejl - men har ikke kunnet
finde nogen overhovedet. Aldi-ekspedienten lovede mig iøvrigt højt og
helligt, at jeg kunne komme tilbage med den hvis jeg var utilfreds. Det er
der nu ikke noget der tyder på at jeg vil gøre lige nu, for jeg må sige at
jeg er positivt overrasket indtil videre.
Jeg har ikke nogen 3D spil installeret ligenu, så jeg kan ikke rigtigt
vurdere om skærmen er noget for Counter-strike fraggerne, men 3D Pinball
Space-cadet fungerede ganske udmærket
Jeg har lige kort kigget lidt video på skærmen, og jeg synes at det så
rigtigt godt ud.
Jeg har prøvet at skrive lidt i Word og her i Outlook Express og efter lidt
justering blev det OK.
De indbyggede højtalere er lidt transistor-radio-agtige, men okay hvis man
er ude med computeren og ikke gider slæbe speakere med.
Betragtningsvinklerne er ikke super men okay.
Den mekaniske kvalitet er en smule plastik-agtigt men aldeles okay. Foden
bliver klikket fast og der er ikke så mange muligheder for at indstille
noget der. Jeg ville egentlig gerne have haft mulighed for at montere den på
en arm, men medmindre jeg laver min egen løsning ser det ud til at jeg må
undvære det.
Jeg ville egentlig have købt en Siemens 172B eller større, men når man
tænker på at jeg kunne købe to Medion særme for det een 172B koster, så....
TFT markedet er i vild udvikling - skærmene bliver bedre og billigere, og
kan blive forældet på et halvt år. Derfor vægrer jeg mig ved at give 3000
kroner mere for en skærm som kun er marginalt bedre.

Summa-summarum synes jeg at skærmen er god. Køb!

Mvh Erik

Fra : Jens Trojahn

Dato : 26-03-03 13:23

HAr også siddet med skærmen nogle timer.
Den fungerer undemærket, både hvad angår
skrivning i word, afspilning af video og at spille
på. HAr prøvet i spillene Counter-strike og
UNreal tournament. Der er naturligvis en forskel
i forhold til min Samsung 959nf, men den er ikke
så slem som jeg havde frygtet. Den kører faktisk
ganske udemærket i spillene. Jeg var ikke så vild
med at der er højtalere i skærmen, da de ikke
tilnærmelsesvis er lige så gode som anlægget, men
det rører mig egentlig ikke nu, da de fint kan bruges
hvis man skal andre steder hen.
Alt i alt et rigtigt godt køb til pengene