Skærme
Fijala 3554
Problemer med LaCie Electron19Blue
Fra : Thomas Mandrup

Dato : 25-03-03 20:15

Hej NG,

Min næsten nye 19" CRT LaCie Electron19Blue IV døjer med nogle
tilbagevendende skrå, lyse, parallelle linier, som jeg ikke kan få væk. Er
der nogen, der har et bud på, hvad dette skyldes? Nogle gange kan de fjernes
ved at slukke skærmen og tænde den igen, men det virker ikke så holdbart

Derudover er der en lille sort plet midt i synsfeltet, som virker død. Det
ser nærmest ud som om, at der er "brændt hul" på indersiden. Er det noget,
jeg skal acceptere på en skærm, der er stortset ny - eller er det en
reklamation værd?

Mvh.

Thomas Mandrup

Fra : Madsen

Dato : 25-03-03 21:56

Thomas Mandrup skrev:

> Er det noget, jeg skal acceptere på en skærm, der er stortset ny -
> eller er det en reklamation værd?

Det vil jeg helt klart mene at det er. En reklamation værd altså.
Stregerne kunne være damper wires eller Trinitron-streger som de
også kaldes, men det kan det ikke være når de forsvinder ved at
slukke og tænde skærmen og damper wires er heller ikke lyse, men
snarere mørke. Der er normalt kun 2 af dem og de er vandrette.
Der burde heller ikke være en sort plet i midten af billedet. Det
ville jeg ikke kunne leve med i hvert tilfælde og da slet ikke med
sådan en skærm som er kendt for at være godt kram.

Madsen.

Fra : Thomas Mandrup

Dato : 25-03-03 21:59

> [...]
> ville jeg ikke kunne leve med i hvert tilfælde og da slet ikke med
> sådan en skærm som er kendt for at være godt kram.

Tak for svaret - det er med sikkerhed IKKE trinitron-trådene, for dem kan
jeg stadig se!

Thomas

Fra : Madsen

Dato : 25-03-03 22:14

Thomas Mandrup skrev:

> Tak for svaret - det er med sikkerhed IKKE trinitron-trådene, for
> dem kan jeg stadig se!

Nej, det tænkte jeg nok, men jeg ville uden tøven gå til forhandleren
og få den repareret, hvis du da ikke bare kan få en bytter til en ny.

Madsen.

Fra : Thomas Mandrup

Dato : 14-04-03 13:46

Det endte med en solstrålehistorie: LaCie har via forhandleren ombyttet den
defekte skærm uden det mindste mukken. God service!

Mvh.
Thomas Mandrup

Fra : Madsen

Dato : 14-04-03 17:03

Thomas Mandrup skrev:

> Det endte med en solstrålehistorie: LaCie har via forhandleren
> ombyttet den defekte skærm uden det mindste mukken. God service!

Ja, det må du nok sige!. Tillykke med ombytteren. :)

Madsen.