Skærme
Fijala 3554
Skærm problemer!!!
Fra : MB

Dato : 25-03-03 20:01

Hej

Jeg har en 17" skærm, som der kommer et blåligt/rødligt kant ude i siderne.
Er det noget jeg kan gøre noget ved, og kan jeg selv gøre det??? Den er ca.
5-6 år gammel. Ved ikke hvilke mærke det er.

På forhånd tak!

Mvh Martin

Fra : Michael Lund

Dato : 27-03-03 02:18

Det lyder som om dine højtalere står tæt på skærmen. Hvis det er tilfældet
er det højtalerernes magneter der forstyrrer billedet!

Hvis ikke har jeg ingen anelse....

Ark.............

Fra : kennybear

Dato : 28-03-03 16:42

"MB" skrev d. 25-03-03 20:01 dette indlæg :
> [...]
er ca.
> 5-6 år gammel. Ved ikke hvilke mærke det er.

Det kunne tyde på at nogle af farvekanonerne er ved stå at af.

http://www.kandu.dk/

Fra : Erik W.

Dato : 28-03-03 22:18

"MB" skrev ...
> [...]
ca.
> 5-6 år gammel. Ved ikke hvilke mærke det er.

Har du mulighed for at Degausse den i skærminstillingerne? Det lyder som om
problemet kan skyldes magnetisme. Tjek evt. om der er noget magnetisk (f.eks
uafskærmede højtalere) som står for tæt på skærmen.

Mvh Erik