Skærme
Fijala 3554
TFT versus CRT
Fra : Peter Jørgensen

Dato : 25-03-03 17:59

Muligvis et dumt spørgsmål, men alligevel..:

Når man ser bort fra de helt åbenlyse design- og pladsmæssige fordele ved at
vælge en TFT skærm frem for en CRT skræm, hvilke skærmtype er så bedst -
inden for samme prisklasse? Med "bedst" tænker jeg her på egenskaber som
billedkvalitet og hurtighed (= egnethed til 3D-spil)?

På forhånd tak for evt. svar,

Vh. Peter J.

Fra : Jens Trojahn

Dato : 25-03-03 18:49

Spillemæssigt er crt-skærme stadig de bedste.
Vil du derimod betale lidt mere for en tft-skærm,
er der efterhånden kommet en del ret gode på
markedet! Men egnethed i 3d-spil...
Køber du en Samsung 959nf til tre tusind og
en tft-skærm til tre tusind, vil ydelsen på
crt-skærmen være klart bedre!