Skærme
Fijala 3554
Fladskærm til PC spil
Fra : chk

Dato : 24-03-03 13:51

Hvilken fladskærm er bedst til spil (F.eks. Quake 3, Warcraft 3), når vi
taler om en prisklasse på ca. 5000 kr.

mvh.

Christian

Fra : JRS

Dato : 24-03-03 17:14

"chk" <nuclear75@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvilken fladskærm er bedst til spil (F.eks. Quake 3, Warcraft 3), når vi
> taler om en prisklasse på ca. 5000 kr.

Kig i posten lige før din .. Kan kun anbefale Acer AL732 ..
Har spillet en del Counter-Strike og GTA3 på den, og har ikke bemærket nogen
problemer .. Ser en smule anderledes ud, men efter et par dage har man vendt
sig til at billederne er tegnet en del mere præcist.

MVH
JRS

Fra : Jens Trojahn

Dato : 24-03-03 18:32

Jeg vil selv anbefale Samsung.
Deres tft-skærme har jeg ikke haft bøvl med.
Det er hverken opstået "ghosting" eller andet
når jeg spillede.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 24-03-03 19:54

"Jens Trojahn" <jens@trojahn.dk> wrote in

> Jeg vil selv anbefale Samsung.
> Deres tft-skærme har jeg ikke haft bøvl med.
> Det er hverken opstået "ghosting" eller andet
> når jeg spillede.

Jeg tror du mener trailing. Ghosting er noget helt andet, som man meget
sjældent forbinder med spil.

Mvh.
Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Mick Lyngø Larsen

Dato : 24-03-03 20:03

Vil bare lige sige at "Ghoste" i spilverdenen, er at lure på andre folks
skærme, så man kan se hvor de f.eks sidder og camper i cs! Bare til en
oplysning!

Fra : Jens Trojahn

Dato : 24-03-03 20:10

Det må i undskylde. Er godt forvirret idag

Men I forstod heldigvis hvad jeg mente.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-03-03 01:57

"Mick Lyngø Larsen" <superaab@sport.dk> wrote in

> Vil bare lige sige at "Ghoste" i spilverdenen, er at lure på andre
> folks skærme, så man kan se hvor de f.eks sidder og camper i cs!
> Bare til en oplysning!

hehe - ja ok fair nok, men den Ghosting jeg omtalte var problemet
ghosting med LCD skærme. Dette fænomen optræder kun sjældent i spil på
LCD skærme. Det er nemmere at se på helt ensfarvede flader, såsom tekst
i Word eller lignende. Anandtech har iøvrigt nogle fine forklaringer
med billeder af problematikken.

Flemming

Fra : Devast8or

Dato : 25-03-03 15:29

Flemming Joensson wrote:
> Anandtech har iøvrigt nogle fine
> forklaringer med billeder af problematikken.
>
> Flemming

Har du et lidt mere præcist link til dette? jeg kan ikke finde det på siden
(heller ikke med søgefætteren).

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-03-03 16:50

"Devast8or" <No@no.blowme> wrote in

> Har du et lidt mere præcist link til dette? jeg kan ikke finde det
> på siden (heller ikke med søgefætteren).

:)
Det er også godt skjult i en artikel hvor de sammenligner Hitachi's
16ms skærm og Samsung 172T.
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1785&p=5, scroll ned til ca.
midten af siden - så beskriver de, de forskellige fejltyper der kan
være med LCD paneler.

Flemming

Fra : Devast8or

Dato : 25-03-03 17:40

Flemming Joensson wrote:

> [...]
> http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1785&p=5, scroll ned til ca.
> midten af siden - så beskriver de, de forskellige fejltyper der kan

Perfekt, mange tak :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Lars Krag

Dato : 25-03-03 18:41

"chk" <nuclear75@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3e7eff8e$0$24640$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hvilken fladskærm er bedst til spil (F.eks. Quake 3, Warcraft 3), når vi
> taler om en prisklasse på ca. 5000 kr.

Nu da jeg kan se der er kommet styr på begreberne "ghosting" og "motion blur"
kan jeg kun tilslutte mig begejstringen for Samsungs skærme.

Jeg har selv for en måneds tid siden investeret i en Samsung 172T, og jeg
har ingen problemer i nogen spil. Personligt går jeg meget op i billedkvalitet
og på 172T er den simplethen kanon. Jeg kører min på et R9700PRO på
DVI kabel og jeg skal aldrig nogensinde have en CRT monitor igen- ever.

UT2003 i 1280x1024x32 med 4xfsaa og 8xaf skal simpelthen opleves, og
den yderst begrænsede sløring af billedet der kommer når man vender meget
hurtigt ligger jeg slet ikke mærke til i en botmatch. Har prøvet at spille Quake 3
uden fsaa og af, med konstant ~200 fps for at se hvordan skærmen klarede
det, og jeg oplevede ikke nogen -for mig- synlige problemer. Det er muligt at
hardcore CS (og andre FPS) spillere ville finde skærmen utilstrækkelig, men
jeg har ikke oplevet ét eneste problem i spil endnu.

I andre "ikke FPS" spil sidder jeg stadigvæk og nyder farvernes skarphed og
nuance i forhold til min gamle Sony G-serie Trinitron skærm, som ingenlunde
var/er en discount skærm.

/Lars