Epox EP-8RGA+ og nForce2
Fra : Lars Jørgensen

Dato : 26-03-03 12:40

Jeg sidder og kæmper voldsomt med et Epox 8RGA+ bundkort
news:3e81687a$0$4383$ba624c82@nntp03.dk.telia.net . Jeg kan ikke få WinXP
til at køre stabilt der på. Jeg har lidt på fornemmelsen at problemet måske
bunder i dårlige chipset drivere.

Findes der nogle nyere nForce2 drivere (beta) end dem på nvidias side?
Er det ikke rigtigt nok at der skal RAM i slot 2 og 3 hvis dual-channel skal
benyttes?

Har du kendskab til at et sådan bundkort kan køre med Performance PC3200 RAM
(købt hos SHG)? Måske er det ikke kompatibelt :-/

På forhånd tak

--
Lars

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 26-03-03 15:05

Lars Jørgensen wrote:
> [...]
>
> Har du kendskab til at et sådan bundkort kan køre med Performance
> PC3200 RAM (købt hos SHG)? Måske er det ikke kompatibelt :-/

Hejsa
Læs mere her
http://makeashorterlink.com/?D209257F3

For at udnytte dual,skriver de at man skal have 1 stang i ramslot 1 og 1 i
ram slot 2 eller 3.
Jeg har selv et Epox 8RDA+ og bruger de Nforce2 drivere som findes på Epox
side.
Om dine ram er kompatible med bundkortet ,ved jeg dog ikke

/sam

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 26-03-03 15:34

Lars Jørgensen wrote:

> Har du kendskab til at et sådan bundkort kan køre med Performance PC3200 RAM
> (købt hos SHG)? Måske er det ikke kompatibelt :-/

Jeg kan huske en kammerat nævnte at hans RAM af mærket "Performance"
ikke engang ville køre med den hastighed de var beregnet til, uden at
lave (lejlighedvise) fejl.
Check med memtest86, om du har fået en defekt stang.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 27-03-03 09:28

Jens C. Hansen [Odense] wrote:

> [...]
> lave (lejlighedvise) fejl.
> Check med memtest86, om du har fået en defekt stang.

RAM'en blev skam motioneret godt med MemTest86 der ikke fandt noget.
Da jeg smed et gammelt 2 megabyte S3 Virge kort i maskinen og disablede
onboard grafikkortet, kørte maskinen fint. Det bliver en bytter... tilbage
med bundkortet der skal ombyttes.

--
Lars