cgi-bin script
Fra : Dorthe & Bjarne

Dato : 20-03-01 13:06

Jeg prøver at lave en formmail på min hjemmeside, men wanadoo som er min
udbyder oplyser at de ikke har noget cgi-bin scripts på deres server, hvad
gør jeg?

\\ ~ ~ //
(@ @)
-------oOOo-(_)-oOOo--------
mosehuset@wanadoo.dk
www.mosehuset.hjem.wanadoo.dk
----------------Oooo.--------
.oooO ( )
( ) ) /
\ ( (_/
\_)

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 20-03-01 13:22

> Jeg prøver at lave en formmail på min hjemmeside, men wanadoo som er min
> udbyder oplyser at de ikke har noget cgi-bin scripts på deres server, hvad
> gør jeg?

Kigger her:
http://cgi.resourceindex.com/Remotely_Hosted/Form_Processing/

--
/Kristian Risager Larsen
Mail: mailto:kezze@kezze.dk ICQ: 14602805

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-03-01 20:31

Tue, 20 Mar 2001 13:22:20 +0100, skrev "Kristian Risager Larsen"
<kezze@kezze.dk>:

>Kigger her:
>http://cgi.resourceindex.com/Remotely_Hosted/Form_Processing/

Det kan man godt, men prisen er ofte en ustabil service, som lige
pludselig forsvinder.

Hvis man bare har brug for noget enkelt, så ville jeg oprette et
gratis abonnement hos en af de udbydere, som tilbyder cgi-scripts og
så lægge den del af siden der og så blot linker dertil.

Så godt som alle andre udbydere end Mobilix tilbyder enkle
cgi-scripts.

Den nye konto der oprettes behøver blot, at blive brugt ganske lidt en
gang imellem for at være sikker, at den bliver holdt i live og der er
jo ikke noget i vejen for at have flere udbydere og så har man jo en i
reserve, hvis der skulle være problemer med den primære.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 18. marts 2001.

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-03-01 22:31

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev

> Det kan man godt, men prisen er ofte en ustabil
> service, som lige pludselig forsvinder.

Helt enig. Jeg har måttet skifte 4 gange for min nabo, fordi han absolut
ville have sådan en gratisservice. Nu bruger han et asp-script på mit
domæne - det fungerer.

> Den nye konto der oprettes behøver blot, at blive
> brugt ganske lidt en gang imellem for at være sikker
> at den bliver holdt i live

Man kan jo lægge et enkelt lille billede fra sin forside på den nye server,
så bliver den holdt i live hele tiden. Det kan jo være gennemsigtig.gif på
1x1 nederst på siden.

> jo ikke noget i vejen for at have flere udbydere

Det er nemt at oprette en gratis hjemmeside hos get2net - til sin hund eller
kat (de skal bare have et navn og en adresse) - og så har man pludselig 20
MB mere at gøre godt med

--
Allan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-03-01 23:39

Tue, 20 Mar 2001 22:30:30 +0100, skrev "Allan Vebel"
<allan@vebel.dk>:

>Man kan jo lægge et enkelt lille billede fra sin forside på den nye server,
>så bliver den holdt i live hele tiden. Det kan jo være gennemsigtig.gif på
>1x1 nederst på siden.

Jeg mener blot, om ikke andet moralsk, så bør man ringe en lille smule
op med de udbydere, hvis service man bruger og også for at være sikker
på, at den ikke lige pludselig bliver slettet, fordi man i lang tid
ikke har været koblet op hos dem.

For et eller andet given tid (huske ikke hvornår) var der en udbyder
som slettede en hel masse inaktive konti, hvor der ikke havde været
foretaget opkald i et års tid eller mere.

Men det er da kun rimeligt nok, at en udbydere vil have en lille smule
ind for at lægge serverplads til.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-03-01 00:47

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev

> ringe en lille smule op med de udbydere,

Klart nok. Min hund ringer da også op jævnligt for at ckecke mail.
--
Allan