Hjemmeside
Fra : Henrik K. Jensen

Dato : 27-03-03 12:45

Hej allesammen!

Jeg er igang med at lave en hjemmeside, men jeg er stødt ind i et problem,
som jeg ikke rigtig kan få løst.

Jeg har uploadet den hvor den skal ligge, på denne adresse: www.psp.mknet.dk

Jeg har et problem med at jeg ikke kan få den til at vise links siden.

Er der en som kan hjælpe mig med at få løst problemet.

Hilsen Henrik
hkj@mknet.dk
ICQ: 18536874

Fra : Aksel Spandet

Dato : 27-03-03 12:50

Hmmm jeg får da vist links siden når jeg trykker på links...

Fra : Henrik K. Jensen

Dato : 27-03-03 12:59

Ja! Men når jeg åbner siden herhjemmefra, så kan jeg ikke få noget billede
frem.

Jeg har været inde at kigge på egenskaberne for siden da jeg havde den åben
i Browservinduet, og der fortalte den mig at billedet ikke fandtes.

Jeg har så lagt billedet ud, men jeg kan stadig ikke få det frem.

Jeg har opdateret browservinduet.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 27-03-03 13:12

"Henrik K. Jensen" <hkj@mknet.dk> writes:

> Jeg er igang med at lave en hjemmeside, men jeg er stødt ind i et problem,
> som jeg ikke rigtig kan få løst.
>
> Jeg har uploadet den hvor den skal ligge, på denne adresse: www.psp.mknet.dk

Godt.

> Jeg har et problem med at jeg ikke kan få den til at vise links siden.

Hvilken browser? Hvad er problemet: Bliver siden ikke loadet, ser den
ikke rigtig ud, eller hvad?

> Er der en som kan hjælpe mig med at få løst problemet.

Prøv at validere siden (<URL:http://validator.w3.org/>). Det kræver
dog at du tilføjer en <!DOCTYPE>-erklæring til siden[1], men det er en
god investering, da validering kan hjælpe med at finde de fleste fejl.

Hvis jeg siger at siden er HTML 4.01 Transitional skrevet med
tegnsættet iso-8859-1, så giver validatoren 24 fejl (de fleste af dem
ens). Her er et kort resume af de mest graverende:

Du har to <body>-tags. Det er et for meget. Slet det ene.

Table-taggets første attribut har kun et anførselstegn
( border=1" ). Anførselstegn skal altid komme i matchende par,
så set et foran et-tallet også.

Du har et <th>-tag der ikke er inde i et <tr>-element. Det må
man ikke. <Th>-tagget mangler også en afsluttende </th>, og
har ikke noget indhold, så det kan vist roligt slettes.

Table-tagget mangler et </table> til sidst.

Alle billeder bør/skal have en alt-attribut der fortæller hvad
billedet betyder for dem som ikke kan se billeder. Tilføj fx
alt="Paint Shop Pro DK" til billedet i det første link.

/L
[1] Ud over at tillade at man validerer siden, så påvirker !DOCTYPE
også hvordan nogle browsere viser siderne. Du kan læse mere om
<!DOCTYPE> på <URL:http://www.html-faq.dk/1005.asp> og
<URL:http://www.html.dk/artikler/00036/>