/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
2 PC'er på 1 skærm ?
Fra : Mugge


Dato : 27-03-03 12:10

Hej, er det muligt at styre en sekundær pc, via en primær PC hvor begge
PC'er er i samme netværk i XP ?
mvh Mugge



 
 
Anders Lund (27-03-2003)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 27-03-03 12:21

Mugge wrote:
> Hej, er det muligt at styre en sekundær pc, via en primær PC hvor
> begge PC'er er i samme netværk i XP ?

Du kan evt. bruge Windows XP's indbygget "Remote Desktop" /
"Fjernskrivebord". Hvis det altså er WinXP Pro du bruger...
Alternativt kan et program som VNC bruges: www.tightvnc.com
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever
hope to check a proof, is it really a proof?" - Ron Graham


Mugge (28-03-2003)
Kommentar
Fra : Mugge


Dato : 28-03-03 17:13

Hej Anders, tak for dit svar, ja, jeg har XP Pro, og kan også godt finde
programmet (fjernskrivebord) men kan ikke få det til at fungere. Har du
eventuelt et link med lidt hjælp ?
Jeg kører 2 maskiner i et privat netværk via en Linksys router (fra TDC), og
det kører upåklageligt, men programmet "Fjernskrivebord" vil ikke akseptere
min anden maskine, så der hænger jeg fast. Måske noget i opsætningen...?
Med venlig hilsen og på forhånd tak
Mugge



Anders Lund (28-03-2003)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 28-03-03 18:20

Mugge wrote:
> Jeg kører 2 maskiner i et privat netværk via en Linksys router (fra
> TDC), og det kører upåklageligt, men programmet "Fjernskrivebord" vil
> ikke akseptere min anden maskine, så der hænger jeg fast. Måske noget
> i opsætningen...?

Ja, det er opsætningen. Højreklik på denne computer -> egenskaber ->
fjernskrivebord. Her skal du sætte hak i at man kan overtage maskinen og
evt. vælge de(n) bruger(e) som skal have adgang.
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever
hope to check a proof, is it really a proof?" - Ron Graham


Mugge (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Mugge


Dato : 29-03-03 10:02


> Ja, det er opsætningen. Højreklik på denne computer -> egenskaber ->
> fjernskrivebord. Her skal du sætte hak i at man kan overtage maskinen og
> evt. vælge de(n) bruger(e) som skal have adgang.

Hej Anders, har rettet i opsætningen, men nu vil xp ikke godkende mig som
bruger, skal der oprettes brugerkonto på fjernmaskinen eller.. ?

mvh Mugge



Anders Lund (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 29-03-03 10:27

Mugge wrote:
>> Ja, det er opsætningen. Højreklik på denne computer -> egenskaber ->
>> fjernskrivebord. Her skal du sætte hak i at man kan overtage
>> maskinen og evt. vælge de(n) bruger(e) som skal have adgang.
>
> Hej Anders, har rettet i opsætningen, men nu vil xp ikke godkende mig
> som bruger, skal der oprettes brugerkonto på fjernmaskinen eller.. ?

Hvordan "ikke godkende"? Når det er via fjernskrivebord?
Det skulle ikke være nødvendigt at oprette din bruger, på den computer du
vil fjernstyrre fra.
Du har gjort det sådan her, ikke?:

WindowsXP maskine, logget ind som "mugge" med password "password".

På anden maskine starter du fjernskrivebord og forbinder dig til din
WindowsXP maskine. Du får login skærmen og skriver brugernavnet "mugge" og
password "password".

Altså, at du logger på med de samme oplysninger, som hvis du sad ved
maskinen fysisk.
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever
hope to check a proof, is it really a proof?" - Ron Graham


Mugge (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Mugge


Dato : 29-03-03 11:09


> Hvordan "ikke godkende"? Når det er via fjernskrivebord?
> Det skulle ikke være nødvendigt at oprette din bruger, på den computer du
> vil fjernstyrre fra.
> Du har gjort det sådan her, ikke?:
>
> WindowsXP maskine, logget ind som "mugge" med password "password".
>
> På anden maskine starter du fjernskrivebord og forbinder dig til din
> WindowsXP maskine. Du får login skærmen og skriver brugernavnet "mugge" og
> password "password".
>
> Altså, at du logger på med de samme oplysninger, som hvis du sad ved
> maskinen fysisk.

Hvis der ikke bruges "Password" på nogen af maskinerne, behøves "Password"
vel ikke?

Hvis jeg ikke skriver noget "Password", for jeg at vide at der er
begrænsninger på min konto!

Så er jeg i virkligheden nødt til at ændre mine adgangsbetingelser for begge
maskiner, så jeg starter op med både navn og adgangskode (Password)?

mvh Mugge



Anders Lund (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 29-03-03 11:21

Mugge wrote:
> Hvis der ikke bruges "Password" på nogen af maskinerne, behøves
> "Password" vel ikke?

Jeg ved det faktisk ikke, men du kan forsøge at give dig et password. Det
kan godt være at Microsoft har været så fornuftig at de ikke tillader at man
overtager en computer, hvis der ikke er noget password på kontoen.

> Hvis jeg ikke skriver noget "Password", for jeg at vide at der er
> begrænsninger på min konto!

Dette kunne godt være en god hentydning.

> Så er jeg i virkligheden nødt til at ændre mine adgangsbetingelser
> for begge maskiner, så jeg starter op med både navn og adgangskode
> (Password)?

Prøv det!
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever
hope to check a proof, is it really a proof?" - Ron Graham


Mugge (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Mugge


Dato : 29-03-03 11:44


> Mugge wrote:
> > Hvis der ikke bruges "Password" på nogen af maskinerne, behøves
> > "Password" vel ikke?
>
> Jeg ved det faktisk ikke, men du kan forsøge at give dig et password. Det
> kan godt være at Microsoft har været så fornuftig at de ikke tillader at
man
> overtager en computer, hvis der ikke er noget password på kontoen.
>
> > Hvis jeg ikke skriver noget "Password", for jeg at vide at der er
> > begrænsninger på min konto!
>
> Dette kunne godt være en god hentydning.
>
> > Så er jeg i virkligheden nødt til at ændre mine adgangsbetingelser
> > for begge maskiner, så jeg starter op med både navn og adgangskode
> > (Password)?
>
> Prøv det!

Hej Anders, var selv gået i gang med at indtaste adgangskode på begge
maskiner, og du havde ret
det hjalp, så nu kan jeg da spare en monitor,
for nu kører det!

Mange tak for din hjælp og tålmodighed.

Med venlig hilsen Mogens



Anders Lund (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 29-03-03 11:49

Mugge wrote:
> Mange tak for din hjælp og tålmodighed.

Det glæder mig at jeg kunne hjælpe.
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever
hope to check a proof, is it really a proof?" - Ron Graham


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste