Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Onlinebestilling af dig. billeder.
Fra : Erik Aalund

Dato : 20-03-01 12:34

Er der et godt sted hvor man kan uploade sine digitale billeder og
bestille kopier?

--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Johnny

Dato : 20-03-01 14:14

Jeg har brugt Photocare nogle gange, og jeg har været særdeles tilfreds.
Meget hurtig levering, billige priser og god kvalitet.
Almindelige 10 x 15 billeder kun 2,95 kr.
Dem kan jeg klart anbefale...
www.photocare.dk
Mvh Johnny

Fra : Erik Aalund

Dato : 20-03-01 17:03

Johnny <marco@12mail.dk> wrote:

> [...]
> Meget hurtig levering, billige priser og god kvalitet.
> Almindelige 10 x 15 billeder kun 2,95 kr.

Det var også dem jeg i første omgang ville bruge, men da jeg er
Mac-bruger giver det problemer med at uploade dem.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 20-03-01 18:16

Erik Aalund wrote:

> Det var også dem jeg i første omgang ville bruge, men da jeg er
> Mac-bruger giver det problemer med at uploade dem.

Hvis Photocare ikke vil betjene Mac-brugere on-line, så fortjener de
ikke at du handler hos dem.

Hvis du har mulighed for at lægge billederne ud i et QuarkXPress,
PageMaker eller InDesign dokument, så kan jeg anbefale
http://www.acrobat.dk, det er Mac-folk, og deres kvalitet er bare toppen
- læs grundigt på deres krav til filer og formater, og vær opmærksom på,
at deres priser er excl. moms.

Det smarte er, at du selv kan lave et A2 - A1 eller A0 dokument, hvor du
placerer billederne med den ønskede beskæring, scalering og størrelse,
som kan være individuelle, du kan også skrive tekster under eller inde i billederne.

Og du køber bare et Posterprint, som du selv skærer ud bagefter, du må
selv ringe eller e-maile til Acrobat Multimedia for de aktuelle dagspriser.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 20-03-01 19:21

"Erik Aalund" <aalund@esenet.dk> wrote in message news:1eqkv9s.12djil26jabm0N%aalund@esenet.dk...

> Det var også dem jeg i første omgang ville bruge, men da jeg er
> Mac-bruger giver det problemer med at uploade dem.

De har to muligheder for upload - den helt standard FORM-baserede, og den nye moderne JAVA-ting. Forståeligt nok, hvis JAVA-tingen
driller - men det undrer mig hvis FORM-tingen også driller - har du prøvet begge metoder?

Hvis ja, er jeg sikker på, at PhotoCare gerne hører fra dig, der er ingen teknisk grund til at du med din Mac-browser skulle være
forhindret i at uploade billeder på HTML3.2-maner.

Iøvrigt kan jeg sige at PrintService fra PhotoCare (som i øvrigt bare er en brandet udgave af servicerne på fx www.a-photo.dk og
www.kasai.dk) laver excellente billeder. Det eneste problem jeg har haft med dem var engang jeg fik tre billeder af en helt (for mig
i hvert tilfælde) ukendt baby ekstra med oven i hatten.

// Steffen

Fra : Erik Aalund

Dato : 21-03-01 09:37

"Steffen Poulsen" <steffenpoulsen@[RemoveThis]usa.net> wrote:

> [...]
>JAVA-ting. Forståeligt nok, hvis JAVA-tingen
> driller - men det undrer mig hvis FORM-tingen også driller - har du prøvet

Ja, og der er en metode hvor jeg kan uploade 3 billeder ad
gangen, hvilket også fungerer nogenlunde på min mac, dog stoppede den 2
gange ud af 3 førsog. (Jeg er på kabelnet, så det er ikke
telefonforbindelse der er problemer med). # billeder ad gangen er også
lige lidt nok, hvis man har en større mængde til kopiering. Var der kun
tale om 3, ville jeg selv printe dem ud på inkjetprinteren.
Den anden mulighed for at uploade 15 billeder ad gangen, kan jeg
ikke gøre fra en mac browser. Jeg kan ihvertilfald ikke se det som de
beskriver i teksten.

> Hvis ja, er jeg sikker på, at PhotoCare gerne hører fra dig, der er ingen
>teknisk grund til at du med din Mac-browser skulle være
> forhindret i at uploade billeder på HTML3.2-maner.

Jeg har kontakte den lokale Photocare, for at se om de ville
kopiere ti den billige pris på ca. 2.50kr, istedet for 5,- som de tager
hvis man aflevere billedene i butikken, men det ville de ikke. Prisen
gælder kun hvis man "levere" billederne via internettet.

> [...]
> med dem var engang jeg fik tre billeder af en helt (for mig
> i hvert tilfælde) ukendt baby ekstra med oven i hatten.

Ja man skal passe på, pludselig kan man blive beskyldt for at
have en "lille" på gule plader.

Fra : Lars Engelhardt

Dato : 20-03-01 19:28

On Tue, 20 Mar 2001 14:14:23 +0100, "Johnny" <marco@12mail.dk> wrote:

>Jeg har brugt Photocare nogle gange, og jeg har v{ret s{rdeles tilfreds.
>Meget hurtig levering, billige priser og god kvalitet.
>Almindelige 10 x 15 billeder kun 2,95 kr.
>Dem kan jeg klart anbefale...
>www.photocare.dk
>Mvh Johnny

www.altiplano.com

Firmaet ligger i Schweiz men de er hurtige til at lavere - prisen
svarer ca. til 2,50 DKK p} 10x15 billede.

--
Lars Engelhardt - Postboks 185 - 3600 Frederikssund - DENMARK
webmaster@lars-engelhardt.dk

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 20-03-01 21:32

"Lars Engelhardt" <webmaster@lars-engelhardt.dk> wrote in message news:i88fbt04cak8ao7e9s0cnu879ne7onv3ut@news.cybercity.dk...

> www.altiplano.com
>
> Firmaet ligger i Schweiz men de er hurtige til at lavere - prisen
> svarer ca. til 2,50 DKK p} 10x15 billede.

Ved du hvordan kvaliteten af billederne er, sammenlignet med billederne fra photocare/kaisai/a-photo?

// Steffen

Fra : Lars Engelhardt

Dato : 26-03-01 19:27

Hejsa

>Ved du hvordan kvaliteten af billederne er, sammenlignet med billederne fra photocare/kaisai/a-photo?

Det ved jeg ikke - men der har ikke v{ret noget at s{tte en finger
p} de gange jeg har bestilt i Schweiz - forresten s} f|lger der
gratis index-print med ...

Fra : Bent Sørensen

Dato : 20-03-01 22:49

Hi Erik

Japanphoto har også et system - snak med Lars

eller kan du bare sende filerne til Billedbutikken i Odense

Hilsen
Medvind

Fra : Erik Aalund

Dato : 21-03-01 09:37

Bent Sørensen <medvind@medvind.dk> wrote:

Hej Bent,

Det har jeg godt set, men jeg så også den meddelse som sagde at
de ikke kunne servicere Machintosh brugere. Desværre.

Men det kunne være at jeg skule snakke med Odense.

Fra : Fotografering.org

Dato : 21-03-01 06:20

> Er der et godt sted hvor man kan uploade sine digitale billeder og
> bestille kopier?

Jeg kan også anbefale de allerede nævnte: PhotoCare og JapanPhoto.

Og så vil jeg lige bemærke at der ofte er et opstartsgebyr (ca. 20 kr) pr.
ordre når man bestiller digitale billeder.
Resten af marts måned er dette gebyr fjernet hos JapanPhoto, så der er en
god mulighed for at prøve en digital kopiering billigt.

--
Mvh:
Finn / Fotografering.org

Fra : Martin Johannesen

Dato : 21-03-01 17:01

Hej

Jeg kan anbefale www.eurofoto.no i Norge

Leveringstiden er 2-3 dage. Hvis man ønsker at uploade flere billeder på
engang kan man sende dem med mail.

Hvis man nu er den heldige ejer af et digitalkamera, får man 10stk gratis
10x15, man skal bare skrive hvilket kamera man har og et serienummer.

Mvh.

Martin Johannesen

Fra : Øystein Reed Bratten

Dato : 22-03-01 16:25

Der får du også et gratis online fotoalbum, gratis 10 prøvebilder,
og bilder fra verdens beste digitale fotolab.

Eurofoto kommer også snart til Danmark.

Fotoalbum gir deg muligheten til å distribuere bildene dine på en helt ny
måte. Prøv det!
--
Beste hilsen
Øystein