tekst afstande mellem kolonner
Fra : Jan Holm

Dato : 26-03-03 22:38

Hej alle

Jeg kan ikke lige dreje denne her. Jeg har en tabel med 3 kolonner
som hver skal være 250 pixel. Teksten skal altså starte på 0, 250 og
500 som det kan ses http://www.specialjuristerne.dk/offentlig.htm

Problemet er så at den i de enkelte kolonner skal stoppe 10-20 pixel
før næste spalte. Med garanti ret simpelt men jeg kan ikke lige......

Mvh
Jan Holm

Fra : Googolplex

Dato : 27-03-03 00:10

Jan Holm wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Problemet er så at den i de enkelte kolonner skal stoppe 10-20 pixel
> før næste spalte. Med garanti ret simpelt men jeg kan ikke lige......

I dit CSS (td)

{
padding: 15px;
}

Ellers

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jan Holm

Dato : 29-03-03 01:29

> I dit CSS (td)
> {
> padding: 15px;
> }
> Ellers

hmm det har jeg prøvet nu men det er ikke lige den løsning jeg søger.
Har lige lavet den med 40 pixel for at illustrere. Som du kan se her
http://www.specialjuristerne.dk/frameset.htm får jeg noget bavl med at
kolonnerne hopper og danser i forhold til menuens grafiske struktur.

Kan jeg ikke "låse" kolonnerne på 250 pixel med en højre margin på
10-20 pixel ?

Mvh
Jan Holm

Fra : Morten Svinth Jensen

Dato : 29-03-03 02:22

d. 29/03/03 1:29 skrev Jan Holm på NOSPAM@NOSPAM.TIA i artiklen
3e84e99d$0$52178$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> [...]
> kolonnerne hopper og danser i forhold til menuens grafiske struktur.
>
> Kan jeg ikke "låse" kolonnerne på 250 pixel med en højre margin på

Hej Jan
Jeg er ikke sikker på at jeg ved hvad du mener - men jeg har lavet meget
arbejde i tabeller og hvis det er luft du mangler så kan du jo bare indsætte
en tom (eller farvet) celle mellem tekstcellerne.
I den øverste navigation (der skal indeholde de samme celler/størelser) kan
du så slå celle 1+2 sammen med colspan.
Da celler er svære at styre med hensyn til breddeangivelse i cellen plejer
jeg at lave en lille row i bunden der indeholder en blank.gif der tvinger
cellen på plads.
Jeg synes i øvrigt at dit layout sagtens kan klare sig uden frames - det vil
smelte hele siden sammen og du undgår problemerne med at kolonnerne skrider
fra hinanden. Det vil også lette navigationen for stort set alle brugere.
Bare en ydmyg mening

Går det helt i koks kan du få mit nummer gennem Fie - jeg vil ikke lægge det
her

Morten

Fra : Jan Holm

Dato : 30-03-03 10:17

> [...]
indsætte
> en tom (eller farvet) celle mellem tekstcellerne.

Hej Morten

Det er længe siden jeg for alvor har rodet med web så jeg havde lykkeligt
"glemt" tricket med tomme billeder. Men dem har jeg nu lavet og det
fungere perfekt.. tak for hjælpen.

Mvh
Jan Holm