musikanmeldelser på nettet og kadett-rap
Fra : Henrik Andersen

Dato : 26-03-03 20:43

Hej
Findes der hjemmesider med anmeldelser af musik cd'ere, lidt i stil med
Penguins guider, men på internettet? Jeg er interesseret i dansk og
udenlandsk jazz, rock og klassisk musik.

En overvægtig fyr fra Jylland har lavet et rapnummer om hans elskede Opel
Kadett, noget i retning af "mig og min kadett". Hvad hed sangeren?

På forhånd tak for svarene!

Fra : Martin Moeller

Dato : 26-03-03 20:48

Henrik Andersen skrev:

> Findes der hjemmesider med anmeldelser af musik cd'ere, lidt i stil med
> Penguins guider, men på internettet? Jeg er interesseret i dansk og
> udenlandsk jazz, rock og klassisk musik.

Måske Gaffa?
www.gaffa.dk

> En overvægtig fyr fra Jylland har lavet et rapnummer om hans elskede Opel
> Kadett, noget i retning af "mig og min kadett". Hvad hed sangeren?

L:Ron Harald.

--
Martin Møller

Fra : Lars Bernau

Dato : 26-03-03 20:53

In article <8onga.832$mI2.121518@news000.worldonline.dk>,
peter900000@hotmail.com says...

> En overvægtig fyr fra Jylland har lavet et rapnummer om hans elskede Opel
> Kadett, noget i retning af "mig og min kadett". Hvad hed sangeren?

Bonderøven L. Ron Harald - Mæ A Min Kadett fra albummet Pornogangster fra
1988. Hittede vist også lidt med "Langs I Køffenhauen"

/Lars

Fra : Thomas

Dato : 26-03-03 20:56

"Lars Bernau" <bernau@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> In article <8onga.832$mI2.121518@news000.worldonline.dk>,
>
> Bonderøven L. Ron Harald - Mæ A Min Kadett fra albummet Pornogangster fra
> 1988. Hittede vist også lidt med "Langs I Køffenhauen"

Mon ikke det var en tastefejl? Den kom selvfølgelig i 1998

Mvh. Thomas

Fra : -V-

Dato : 26-03-03 21:05

Thomas wrote:

> Mon ikke det var en tastefejl? Den kom selvfølgelig i 1998

> Mvh. Thomas

Der var vist mere end en tastefejl.
Lars skrev 'hittede'. Han mente jo nok
'gjorde-sig-igen-fuldstændigt-til-grin-på-en-måde-som-københavnere-aldrig-vi
lle-kunne-forstå-om-de-så-tog-til-Sønderjylland-for-at-få-det-forklaret-
hvad-de-iøvrigt-aldrig-ville-gøre-for-dér-får-de-tæsk'?

-V-

Fra : Dopedog

Dato : 26-03-03 22:29

> [...]
> lle-kunne-forstå-om-de-så-tog-til-Sønderjylland-for-at-få-det-forklaret-
> hvad-de-iøvrigt-aldrig-ville-gøre-for-dér-får-de-tæsk'?

Det var sku da et hit. Ihvertfald en landeplage :)

Fra : -V-

Dato : 26-03-03 23:06

Dopedog wrote:

'gjorde-sig-igen-fuldstændigt-til-grin-på-en-måde-som-københavnere-aldrig-vi

> Det var sku da et hit. Ihvertfald en landeplage :)

Laver du nu også typo's, Ronnie?
Du mener vel bare 'plage'?

OK, jeg bryder mig måske bare ikke om ham. Efter at have tilbragt en weekend
med en flok teenagere fra Aabenraa, som konstant citerede ham (og uden at
jeg forstod en brik af det!), så nåede jeg nok kvalmepunktet.

-V-

Fra : Henrik Andersen

Dato : 26-03-03 21:06

Mange tak, det var hurtigt!

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 27-03-03 15:30

Henrik Andersen wrote:
> Hej
> Findes der hjemmesider med anmeldelser af musik cd'ere, lidt i stil
> med Penguins guider, men på internettet? Jeg er interesseret i dansk
> og udenlandsk jazz, rock og klassisk musik.

www.allmusic.com har nogle glimrende anmeldelser. Samtidigt er stedet et af
de mest komplette musik-leksika på nettet.

--
Jacob

I wish I had a Kryptonite cross, because then you could keep both
Dracula AND Superman away.

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 27-03-03 18:14

Hej Henrik