hun spammes med ubehalige sms`er - hvor ko~
Fra : Lars Baun

Dato : 26-03-03 20:27

Undskyld hvis dette er den forkerte gruppe, men jeg er desperart !

Jeg har en veninde som bliver spammet med sms`er.

Hun bliver truet med diverse, der bliver draget parreller til hindes hverdag
så det er en der kender hinde og ved hvad hun fortager sig.

Hvordan kan men se hvor sms`erne bliver sendt fra !!

Politiet vil ikke hjælpe, de siger at hun bare skal slette dem og så bliver
personen nok træt af at sende dem med tiden. Grunden til at de ikke vil tage
sig af det , er at det skulle koste 4000 kr. at undersøge det !!! Vi har
tilbudt at betale men det var de ikke åben for...

Teleselskabet vil ikke oplyse hvem der sender sms`erne uden en
dommerkendelse , så hvad gør vi nu !!

Jeg glemte at sige at de bliver send fra nettet via en hjemmeside der hedder
www.coolsms.dk og de vil heller ikke oplyse hvem det er der sender sms`erne

Hvordan finder vi ud af hvem der sender disse sms`er.

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 26-03-03 20:43

"Lars Baun" <larsbaun@hotmail.com> wrote in

> Hvordan finder vi ud af hvem der sender disse sms`er.

Har du prøvet at tage kontakt til en advokat?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-03-03 23:21

> [...]

> Grunden til at de ikke vil tage sig af det , er at det skulle
> koste 4000 kr. at undersøge det !!! Vi har tilbudt at betale men

Det var da den lammeste undskyldning - borgeren kan da være 100%
ligeglade med hvad det koster at politiet udfører deres opgave.

Normalt plejer politiet at anbefale nyt nummer fordi de ikke har
resourcer til at undersøge sagen.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white

Fra : Dennis Enøe

Dato : 27-03-03 07:25

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> wrote in message
> Det var da den lammeste undskyldning - borgeren kan da være 100%
> ligeglade med hvad det koster at politiet udfører deres opgave.
Yeps, hvis der er trusler imellem så mpå de ikke afvise sagen uanset
hvad de har lyst til, det tager dem ikke lang tid at få en dommerkendelse
til coolsms

> Normalt plejer politiet at anbefale nyt nummer fordi de ikke har
> resourcer til at undersøge sagen.
Ja det er den nemmeste måde, men hvis det er en der kender hende, så
får personen måske nummeret igen

Gå ned og snak med politiet en ekstra gang, søg advokat eller mpske spørg i
dk.videnskab.jura der er bla advokater derinde der kan gi et lille tip til
den bedste
fremgangs måde. for stopppe skal det jo, og personligt syntes jeg ikke
nummer
ændring burde være nødvendigt med det vi betaler til vores politi.

Dennis

Fra : *trads*

Dato : 27-03-03 16:47

Evt skaffe et nyt nr.
Ved godt at det er pisse besværlig...men hvad er alternertivet ?

Fra det gl nr kan i jo bare vidrestille opkaldene til det nye nr indtil at
alle bekendte har lært det nye nr...
((sms kan IKKE vidrestilles)).

Fra : DWM

Dato : 27-03-03 19:08

"*trads*" <trads@get2netFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> Evt skaffe et nyt nr.
> Ved godt at det er pisse besværlig...men hvad er alternertivet ?

Så kunne det også være en god idé at få sig et hemmeligt nummer.

/Kenneth Iversen

Fra : Jimmy

Dato : 27-03-03 19:08

"Lars Baun" <larsbaun@hotmail.com> wrote in message

> Jeg glemte at sige at de bliver send fra nettet via en hjemmeside der
hedder
> www.coolsms.dk og de vil heller ikke oplyse hvem det er der sender
sms`erne

Bed coolsms om at blokere for nummeret i deres system.

Hvis de ikke vil det ville jeg melde dem til Forbrugerstyrelsen, Ekstra
Bladet samt politiet for spam.

Har du forsøgt tilgangsvinklen, hvor du i stedet for at bede om at vide hvem
der sender dem beder om at blive blokeret?

mvh
Jimmy

Fra : Lars Baun

Dato : 27-03-03 19:27

Tak for alle de gode svar , vi vil prøve at gøre som i forslår , dvs. få
blokeret for "sender".
endnu engang tak for indlægne ...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-03-03 21:56

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get3_erstat_3_med_2_net.dk> wrote in

> Hvis de ikke vil det ville jeg melde dem til Forbrugerstyrelsen,
> Ekstra Bladet samt politiet for spam.

Hvorfor EB ? - tror i at de er sådan en slags guder for DK og kan få
gennemført alt hvad den enkelte borger har lyst til at få gennemført
?

Fra : Michael Jensen

Dato : 27-03-03 22:28

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor EB ? - tror i at de er sådan en slags guder for DK og kan få
> gennemført alt hvad den enkelte borger har lyst til at få gennemført
> ?

Fordi at Ekstra Bladet kan kaste lys på problemstillinger, der ikke kan
løses af forurettede selv.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-03-03 00:18

"Michael Jensen" <nosp@m.dk> wrote in

> Fordi at Ekstra Bladet kan kaste lys på problemstillinger, der
> ikke kan løses af forurettede selv.

Ja - men langt de fleste gange hvor folk siger "ring til EB", "ring
til BT" er det så dybt latterligt at gøre det.
Nogen mennesker tror vist at aviserne kan få grøn til at blive blå...

Fra : Christian Poulsen

Dato : 28-03-03 00:41

> Ja - men langt de fleste gange hvor folk siger "ring til EB", "ring
> til BT" er det så dybt latterligt at gøre det.
> Nogen mennesker tror vist at aviserne kan få grøn til at blive blå...

Hørt!!

Er så træt af folk der skriver at man skal kontakte EB eller BT.

Fra : Lau

Dato : 28-03-03 09:28

"Henrik Stidsen" Skrev bl.a.
> Nogen mennesker tror vist at aviserne kan få grøn til at blive blå...

Er det ikke lidt af en tilsnigelse af kalde disse
fiskepapirindpakningsemballager for aviser !
:)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-03-03 14:13

"Lau" <post@laulauritzen.fjerndette.com> wrote in

> Er det ikke lidt af en tilsnigelse af kalde disse
> fiskepapirindpakningsemballager for aviser !

Tror faktisk sjældent det er EB og BT der bliver brugt til at pakke
fisk ind i :)

Derudover er der IMHO stor forskel på EB og BT mht. seriøsiteten -
til EB´s fordel.

Fra : Lau

Dato : 31-03-03 07:55

"Henrik Stidsen" Skrev:
> Derudover er der IMHO stor forskel på EB og BT mht. seriøsiteten -
> til EB´s fordel.
>
> --
> .: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...

Jeg sidder bare og måber !

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-03-03 16:20

> Jeg sidder bare og måber !

Syns du BT er mere seriøs en EB ? - jeg er overrasket!

Læg iøvrigt mærke til jeg ikke siger nogen af dem der særlig seriøse.

Fra : Lau

Dato : 01-04-03 09:39

"Henrik Stidsen" Skrev
> Syns du BT er mere seriøs en EB ? - jeg er overrasket!
Nej, jeg synes ikke nogen af dem bør kalde sig nyhedsmedier !

> Læg iøvrigt mærke til jeg ikke siger nogen af dem der særlig seriøse.
Deri har du ganske ret !

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-04-03 19:39

> Nej, jeg synes ikke nogen af dem bør kalde sig nyhedsmedier !

De formidler da nyheder ? :)

Fra : Lau

Dato : 07-04-03 08:28

> "Lau" <post@laulauritzen.fjerndette.com> wrote in

> De formidler da nyheder ? :)

Det gør se og hør også :)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-04-03 21:57

> Det gør se og hør også :)

Ja, men hvis man måler på relevans er det ikke nyheder :)

Fra : Jimmy

Dato : 27-03-03 22:29

> [...]
>
> Hvorfor EB ? - tror i at de er sådan en slags guder for DK og kan få
> gennemført alt hvad den enkelte borger har lyst til at få gennemført

Ja.

Mvh
Jimmy

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-03-03 00:18

> Ja.

Så tror i fejl...

Fra : Jimmy

Dato : 27-03-03 19:10

"Lars Baun" <larsbaun@hotmail.com> wrote in message
> Undskyld hvis dette er den forkerte gruppe, men jeg er desperart !

Den er fin, men spørg i dk.forbruger hvor emnet har været oppe et par gange.
Der er nogen derinde, som har rimeligt styr på reglerne.

Måske også dk.videnskab.jura

Mvh
Jimmy