PAF problem
Fra : Monty

Dato : 26-03-03 20:11

Jeg er begyndt at bruge PAF 5.0 men er det ikke muligt at se ens slægt som
et "træ"? Jeg synes ikke jeg kan finde den indstilling nogen steder.

Monty

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 26-03-03 22:34

Prøv på ftp://63.83.37.42/paf4.pdf

her er en The Personal Ancestral File 4.0 User's Guide is in the Adobe PDF
format

--
Med venlig hilsen / Kind regards / Mit freundlichen Grüßen

Tom Stryhn
stryhn@email.dk

http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/
last update / sidst opdateret 17. Mar. 2003

Checked by Norton anti-virus system

Fra : Kim Melchior

Dato : 26-03-03 22:49

> [...]
> Jeg er begyndt at bruge PAF 5.0 men er det ikke muligt at se ens slægt som
> et "træ"? Jeg synes ikke jeg kan finde den indstilling nogen steder.

Hej Dennis eller Monty eller hvad du nu kalder dig,

Hvilken sproglig udgave bruger du PAF?

Hvis du bruger enten den engelske, den tyske eller franske udgave saa
er der en opdateret version PAF 5.2 der er frit tilgaengelig paa
mormonernes hjemmeside.

Med hensyn til dit sporgsmaal om at faa et stamtrae frem saa du har 3
faneblade naar du arbejder i PAF (Family, Pedigree, Individual) (Jeg
arbejder med den engelske version) tryk paa det andet faneblad: "
Pedigree", saa skulle en 5 generations anetavle komme op.

mvh Kim Melchior

Fra : Jens N. Jensen

Dato : 26-03-03 23:52

> [...]
> arbejder med den engelske version) tryk paa det andet faneblad: "
> Pedigree", saa skulle en 5 generations anetavle komme op.

Og hvis du ønsker mere en fem generationer, så klik på "File"
derefter "Print Reports..."
Under faneblad "Pedigree" checker du
- i "Chart Options" at "Generations per Page" er indtillet
til hvad du ønsker (valget er mellem 4, 5 eller 6).
- ligeledes i "Chart Options" at "Number of Generations
to Print" er sat højere end "Generations per Page"
(ellers får du blot eet blad og det er nemmere at
få ved at bruge Kim Melchiors forslag).
- "Type of Chart" er indstillet på "Cascading"
Sæt andre indstillinger efter smag og behag, der er en del
at vælge imellem.
Under "Page Setup" kan du beslutte dig om disse pedigree
chart skal være "Portrait" format eller i "Landscape" format.
(Ved ikke hvad "portrait" og "Landscape" kaldes på dansk,
men du ved sikkert hvad jeg mener).
Du behøver ikke at trykke dette "træ" ud, tryk blot på
"Preview" og du vil kunne bladre gennem hele træet.

Jeg håber det vil kunne hjælpe dig.

Med venlig hilsen

Jens N. Jensen