MS Windows
briani 27239
Problemer under win98
Fra : Monty

Dato : 26-03-03 19:58

Jeg har en maskine med win98 på. Da den blev lukket ned i weekenden var der
ingen problemer men da den skulle startes op idag kom der følgende fejlmed:

"Windows fandt fejl i dine sytemfiler og var ikke i stand til at rette dem.
prøv at slette nogle filer for at frigøre plads."

Nyt billede: "VFAT-enhedsinitialiseringen mislykkes. En enhed som VFAT
mangler eller virker ikke. Systemet stoppet"

Hvad gør jeg nu? Der er plads nok på drevet. Hvis nu jeg vil bruge en
startdisk og vil kopiere systemfilerne over på computeren hvad er det så
lige jeg skal taste og vil det evt. kunne hjælpe?

Monty

Fra : Leif Pedersen

Dato : 26-03-03 21:00

Så vidt jeg kan se af denne fejl er der nok ikke andet end at gøre end at
reinstalere windows 98og vis det ikke virker er det nok format c:
Køre selv med 98se og her har jeg aldrig set fejlen,og jeg kørte med 98 var
der ingen ting.

Hilsen
Anders

Fra : Poul Jensen

Dato : 26-03-03 21:53

Boot på den diskette der hører til systemet fx.Win98
Når du så står i A:\
Skriver du
SYS C:
Og taster Enter
Derefter booter du uden diskette.

Mvh Poul

Fra : Monty

Dato : 27-03-03 19:35

Jeg tror jeg har løst problemet. Da jeg startede den op for at ville bruge
en startdisk sagde den at der var fejl i cmos så jeg tror det er fordi
batteriet er fladt. Den havde nemlig sat den tilbage til at skulle boote op
på IDE først og ikke på SCSI.

Dennis