Hvad gør man ? (Ulykkelig kærlighed)
Fra : Martin Skovgaard

Dato : 26-03-03 19:26

Jeg er en "normal" gymnasieelev (2.g) af den lidt mere stille type, som ikke
løber efter pigerne kilder og niver dem (Hvilket nogle (også piger) rent
faktisk finder morsomt). Alligevel har jeg opnåed status som "den sjove i
klassen" (hvordan er mig et mysterium), og det er egentlig en status som jeg
godt kan lide, men nu til sagens kerne.

For over 1½ år siden begyndte jeg så i 1.g, og der gik ikke lang tid før jeg
fik øjene op for en helt bestemt pige i klassen. Jeg har nu aldrig været
rigtig god til det der med piger, men der gik alligevel ikke lang tid før vi
begyndte at snakke sammen, og blev rigtigt gode venner. Det skal imidlertid
ikke være nogen hemmelighed at jeg også hurtigt blev småforelsket i hende,
men da jeg ikke lige havde lyst til at springe ud med alle mine følser,
holdt jeg min kæft.

På det tidspunkt gik jeg ud fra det kun var en af de forelskelser som
forsvinder efter nogle måneder igen, men jeg tog fejl. Min kærlighed til
hende er vokset stødt lige siden dengang i 1.g og nu (1½ år efter) kan jeg
ikke holde det ud mere. Jeg tænker på hende konstant, og er også begyndt at
drømme om hende.

Vi er stadigvæk meget gode venner, det er altid os som arbejder sammen i
timerne (også i sprogfagene, hvor det er hende som fører an), vi tilbringer
(de fleste) frikvarterer sammen ved at gå ud og få lidt mad, eller bare
lægge os i en nærliggende park og snakke.

Havde dette været en Hollywood-film, havde hun selvfølgelig også været
hemmligt forelsket i mig, og sådan kunne det måske også lyde når man læser
om vores "venskab", men sådan er det desværre ikke. Hun er ævnligt sammen
men andre drenge, og flirter men alle andre end mig. Når hun gør det får jeg
den der "stukket en kniv gennem hjertet"-fornæmmelsen, og kommer til at hade
vedkommende over alt på jorden!

Det værste er dog når hun (som her den anden dag) flirter med mine rigtigt
gode venner (altså dem man virkelig ville gå gennem ild og vand for, og som
ville gå gennem ild og vand for en). Først føler jeg den efterhånden
"normale" vrede stige op i mig, men går så hjem, slår hovedet mod væggen, og
fortæller mig selv at:
-"det kun var flirt"
-"ingen af dem egentlig har gjort noget *forkert*"
-"når samtlige amerikanske komedieserier har et afsnit hvor moralen er at:
*man ikke skal lade en pige ødelægge sine bedste venskaber*, må der være
noget om det".

Det kan godt være hele min tekst blev lidt rodet, men jeg har virkelig ingen
ide om hvad jeg skal gøre!
Jeg kan ikke fortsætte sådan her, men jeg kan heller ikke se alternativet.
Hvis jeg fortæller hende hvordan jeg føler, er jeg overbevist om at vores
venskab aldrig vil blive det samme igen.
Den sidste mulighed jeg har overvejet er at afslutte vores venskab da hun
til tider (som nu) gør mig mere ulykkelig, end lykkelig, men når jeg ligger
der nede i parken med hende og snakker om ingenting, er alle sorger
pludselig glemt, jeg bliver naiv og tror at det hele nok skal gå...

Fra : Henning

Dato : 26-03-03 20:46

"Martin Skovgaard" <peewee@mailme.dk> skrev i en meddelelse

Hej Martin

De glade ungdomsår er nu i virkeligheden ret kaotiske for
en masse af jer unge.

Jeres venskab ser ud til fra hendes side at være et _venskab_
og ikke andet, du vælger at bevare det, i håb om at få en gevinst,
hun ikke er parat og nok heller aldrig vil give dig!

Du har ret i, at når du fortæller hende dine følelser for hende,
kan hun ikke længere være ven med dig.

Kun du selv kan gøre noget for at løse op for din situation og
så må det briste eller bære, du må fortælle hende at du gennem
det1½ år i nu har været venner, er kommet til at elske hende og
ikke længere er i stand til at være sammen med hende på den
kammeratlige måde som i hidtil har været sammen på.

Jeg vil tro der er en mikroskopisk mulighed for, at hun opdager,
at hun faktisk også elsker dig og ikke kan/vil undvære dig som
kæreste, ven og kammerat.

Kun du kan vælge om du vil fortsætte i dit følelsesmæssige Helvede,
eller tage konsekvensen af en afsløring, som sandsynligvis bliver
enden på jeres nære kontakt, som martre dig så meget så du er
ved at ødelægge dig selv på det.

Det er ikke en let beslutning, for du vil sandsynligvis anse et eventuelt
brud på det i har ( ikke har ) sammen nu, som et lige så stort Helvede
som det du befinder dig i nu.

Men på den anden side er gevinsten, at du får et resultat du kan forholde
dig til, så du ved hvor du står i forhold til hende og derfra komme videre
med dit liv, måske jeres liv, selv om jeg ikke ser den mulighed som
mest sandsynlig.

Da hun lyder som en rigtig sød ven og kammerat, vil hun blive ked
af det på dine vegne, hvis hun ikke kan gengælde din kærlighed,
hun vil holde af dig fordi du er et godt menneske, der tilmed pgså
har moddet til at være ærlig, hun vil føle sig smigret, men du, vil få
det nemmere på længere sigt under alle omstændigheder og kan
slippe din jalousi etc. etc.

MVH
Henning

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 29-03-03 19:29

"Martin Skovgaard" <peewee@mailme.dk> mælte sligt:

>Det kan godt være hele min tekst blev lidt rodet, men jeg har virkelig ingen
>ide om hvad jeg skal gøre!

"Det er saaledes i Verdens Øine farligt at vove, og hvorfor? Fordi man saa kan
tabe. Men det ikke at vove, det er klogt. Og dog, ved ikke at vove kan man
just saa forfærdelig let tabe, hvad man dog, hvor meget man end tabte ved at
vove, vanskeligt tabte, og i ethvert Tilfælde aldrig saaledes, saa let, saa
ganske som var det Ingenting — sig selv. Thi har jeg vovet forkeert, nu vel,
saa hjælper Livet mig med Straffen. Men har jeg slet ikke vovet, hvo hjælper
mig saa?"

- Søren Kierkegaard, Sygdommen til Døden, 1849

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"I dine øjne er alle muslimer vist terrorister.
Prøv at forholde dig objektivt til tingene."