MS Windows
briani 27239
Program, der kan finde samme fil to steder~
Fra : Andrew

Dato : 26-03-03 19:25

Hejsa

En ven bad mig spørge herinde om der findes et program, der kan søge ens
harddisk igennem og finde ud af om man har den samme fil flere steder. Jeg
aner ikke hvad dette program skal gøre godt for, men han bliver superglad
hvis jeg kan henvise ham til et program med den omtalte funktion.
Findes et sådant, eller noget der ligner?!

Mvh Anders

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-03-03 19:46

Hej Andrew, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> En ven bad mig spørge herinde om der findes et program, der kan
> søge ens harddisk igennem og finde ud af om man har den samme fil
> flere steder.

Der er adskillige. Fx kan det lille fikse Easy Cleaner
<http://www.toniarts.com/ecleane.htm>, skønt det primært anvendes til
at rense ud i regbasen med. Det er freeware.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-03-03 19:48

In dk.edb.system.ms-windows, Andrew wrote:

> En ven bad mig spørge herinde om der findes et program, der kan
> søge ens harddisk igennem og finde ud af om man har den samme
> fil flere steder.

http://www.google.com/search?q=find+duplicate+files

....eller...

http://www.google.com/search?q=delete+duplicate+files

> Jeg aner ikke hvad dette program skal gøre godt for

Nogle gange får folk nogle underlige idéer. Bed ham passe lidt på med
hvad han sletter (jeg går ud fra at det er formålet med at søge) :)

> Findes et sådant, eller noget der ligner?!

Der er fantastisk mange programmer med den funktion.

--
Lars Stokholm

Alchemy: silver silverMine = 1000;
gold goldMine = (gold) silverMine;

Fra : Peter

Dato : 26-03-03 23:10

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> hvis jeg kan henvise ham til et program med den omtalte funktion.
> Findes et sådant, eller noget der ligner?!

Norton har også lavet nogle versioner af programmer. Gætter på at deres
CleanSweep har funktionen.

Hilsen fra Peter

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 27-03-03 00:27

Andrew wrote:
> Findes et sådant, eller noget der ligner?!

Ja da. ACDSee 4.0 og op efter har den funktion.
Programmet kan finde ens filer uden de behøver at
hedde det samme.
Det er godtnok et billedbrowserprogram, men har
en, efter min mening, stærk stifinder funktion der
kan grave filer frem som stifinderen nægter at se.

mvh
Henning