MS Windows
briani 27239
Kryptering/Dekryptering?
Fra : Kristian

Dato : 26-03-03 19:04

Jeg har været smart (troede jeg), jeg har en del materiale, som jeg ikke
ønskede at andre skulle se, derfor har jeg krypteret mappen (jeg bruger XP
Pro). Det skal siges, at mappen ligger på en anden disk end der hvor
styresystemet ligger.
Derefter går min C-disk i stykker (en IBM-disk), ud og købe en ny disk og
installere XP igen, og alt skulle være godt, men....................nu kan
jeg ikke dekryptere den førnævnte mappe, ja jeg kan faktisk ikke se filerne.
Hvad gør jeg???

Kristian

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-03-03 19:16

Kristian skrev :
> [...]
> installere XP igen, og alt skulle være godt, men....................nu kan
> jeg ikke dekryptere den førnævnte mappe, ja jeg kan faktisk ikke se

Du skal søge hjælp til Take Ownership rights. Hvis du har
administratorrettigheder kan du gøre det. Men læs lidt på Microsofts site
før du går i gang - jeg mener kun du har et forsøg.

Du har sikkert forsøgt din med samme brugernavn og det er ikke nok, da
brugeren får et system nummer og det er med garanti ikke det samme.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 26-03-03 22:29

Michael Lund Sørensen wrote:
> Du skal søge hjælp til Take Ownership rights. Hvis du har
> administratorrettigheder kan du gøre det. Men læs lidt på Microsofts
> site før du går i gang - jeg mener kun du har et forsøg.

Kan man det med krypteret filer?
Mht. kun 1 forsøg ... så er det rigtigt at man ikke kan give en anden
ownership - men du kan sagtens tage det selv, lige så mange gange du vil.
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : Kristian

Dato : 27-03-03 17:02

Anders Lund -
> Kan man det med krypteret filer?
> Mht. kun 1 forsøg ... så er det rigtigt at man ikke kan give en anden
> ownership - men du kan sagtens tage det selv, lige så mange gange du vil.

Nu har jeg kikket lidt rundt på Microsoft's site, og jeg kan ikke finde
noget som jeg kan bruge. Var det mon sådan, at én af de herrer, kunne hjælpe
mig lidt på vej?
Og hvis det ikke skulle kunne lade sig gøre, kan jeg så slette de krypterede
filer?

Kristian

Fra : Anders Lund

Dato : 27-03-03 20:18

Kristian wrote:

> [...]
> kunne hjælpe mig lidt på vej?
> Og hvis det ikke skulle kunne lade sig gøre, kan jeg så slette de

Højreklik på mappen/filen -> egenskaber -> sikkerhed -> advanceret ->
ejerskab... her vælger du din bruger og trykker tag ejeskab.
(Overstående er oversat fra engelsk, ud fra min hukommelse)

Fra : Kristian

Dato : 28-03-03 10:19

> [...]
> "The real question is this: If no human being can ever
> hope to check a proof, is it really a proof?" - Ron Graham

Ja tak.......................men problemet er, at når jeg kommer til
advanceret, så er der fire felter der kan afkrydses, nemlig:

1. Mappen er klar til arkivering.
2. Indekser indholdet af denne mappe....................
3. Komprimer indhold.....................
4. Krypter indhold...................

+ et felt "Detaljer" der er nedtonet!
så det kan jeg jo ikke bruge.

Så Anders, har du andre forslag? (det håber jeg )

Kristian

Fra : Anders Lund

Dato : 28-03-03 18:27

Kristian wrote:
> Ja tak.......................men problemet er, at når jeg kommer til
> advanceret, så er der fire felter der kan afkrydses, nemlig:

[...]

Overså du at du skulle gå ind i fanebladet "sikkerhed"?

Fra : Kristian

Dato : 29-03-03 11:50

> [...]
> "The real question is this: If no human being can ever
> hope to check a proof, is it really a proof?" - Ron Graham

.....................................??????? Øheeeeeeeee jammen, i min XP Pro
er der ikke noget faneblad, hvor der står sikkerhed.
Jeg højreklikker på mappen - napper egenskaber - i egenskaber er der 3
faneblade: 1. Generelt 2. Deling 3. Tilpas + der er et felt der hedder
"Avanceret" - og under "Advanceret" er der de fire førnævnte punkter der
kan afkrydses.............Thats all.

Kristian

Fra : Anders Lund

Dato : 29-03-03 12:25

Kristian wrote:

> ....................................??????? Øheeeeeeeee jammen, i min
> XP Pro er der ikke noget faneblad, hvor der står sikkerhed.

Det var da en intelligent sætning....

I stifinder skal du lige gøre følgende:
Funktioner -> Mappe indstillinger -> vis
Her skulle gerne være noget med "brug simpel fil deling" eller noget i den
retning. Fjern det hak. Jeg mener at det giver adgang til sikkerheds
fanebladet

> [...]
> hedder "Avanceret" - og under "Advanceret" er der de fire
> førnævnte punkter der kan afkrydses.............Thats all.

Så har du jo stadig sprunget "sikkerhed" over. Det findes godt nok ikke
(endnu), men der er forskel på de 2 advanceret knapper.

Fra : Kristian

Dato : 30-03-03 14:50

> [...]
> Her skulle gerne være noget med "brug simpel fil deling" eller noget i den
> retning. Fjern det hak. Jeg mener at det giver adgang til sikkerheds

Yes, det var lige det der skulle til.

TAK

Kristian

Fra : Anders Lund