MS Windows
briani 27239
Fra NTFS til Fat32 ?
Fra : HL

Dato : 26-03-03 17:21

Hvordan formatere jeg min gamle HD fra NTFS til Fat 32 ??? Den skal bruges
i en maskine med win98. Jeg vil gerne gøre det fra XP, kan jeg det ????

Fra : Anders Lund

Dato : 26-03-03 17:36

HL wrote:
> Hvordan formatere jeg min gamle HD fra NTFS til Fat 32 ??? Den skal
> bruges i en maskine med win98. Jeg vil gerne gøre det fra XP, kan jeg
> det ????

Hvis du ikke skal bruge dataerne, skal du blot slette paritionerne på disken
og oprette dem igen og formatere dem til FAT32.
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : HL

Dato : 26-03-03 17:39

> Hvis du ikke skal bruge dataerne, skal du blot slette paritionerne på
disken
> og oprette dem igen og formatere dem til FAT32.

Jeg skal ikke bruge dataerne, men når jeg sletter partionen kan jeg ikke få
mulighed for at formatere den med Fat32, kun med NTFS.
Måske er det fordi jeg gør det i XP.
Jeg har ikke prøvet i DOS, men måske virker det der.

Fra : Edmund

Dato : 26-03-03 17:40

HL wrote:
> Hvordan formatere jeg min gamle HD fra NTFS til Fat 32 ??? Den skal
> bruges i en maskine med win98. Jeg vil gerne gøre det fra XP, kan jeg
> det ????

Hvis du mener formatere og ikke konvertere så ja, men ikke hvis disken
eller partitionerne er større en 32GB

--
Mvh Edmund

Fra : HL

Dato : 26-03-03 17:47

> Hvis du mener formatere og ikke konvertere så ja, men ikke hvis disken
> eller partitionerne er større en 32GB

???? hvorfor ikke ???? Min disk er på 40 GB

Fra : Edmund

Dato : 26-03-03 18:10

HL wrote:

> ???? hvorfor ikke ???? Min disk er på 40 GB

Jeg ved ikke hvorfor Microsoft har valgt at gøre det sådan, men er
disken formateret i fat32 kan XP sagtens læse den.

Pil dine andre diske ud, så du ikke kommer til at slette den forkerte.

Brug en Win98 bootdiskette
Kør fdisk
Sig ja til at understøtte store diske
Slet "ikke dos partition"
Opret primær dos partition
Sluk, genstart, formater.

Du kan evt slette NTFS partitionen først i XP

--
Mvh Edmund

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-03-03 20:55

Edmund skrev :

> Hvis du mener formatere og ikke konvertere så ja, men ikke hvis disken
> eller partitionerne er større en 32GB

Faktisk mener jeg at det er 25 GB - det er det i W2k.
Men man kan lave flere partioner af fx 20 GB - de må blot ikke være
dynamiske hvis de skal bruges i W98.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Edmund

Dato : 26-03-03 21:24

Michael Lund Sørensen wrote:

> Faktisk mener jeg at det er 25 GB - det er det i W2k.

I XP er det 30-32GB

--
Mvh Edmund

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-03-03 16:11

Edmund skrev :

> I XP er det 30-32GB

OK

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : jens

Dato : 27-03-03 22:13

Brug XP højre klik på denne computer vælg administrer, vælg diskhåntering
og volla der har du aller tiders prog til at lave partioner og lignende